| The Danish Vampire Community https://www.danishvampire.dk/forum/ |
|
| religioner?? https://www.danishvampire.dk/forum/viewtopic.php?f=47&t=518 |
Side 1 af 1 |
| Forfatter: | Nathalie [ 23 mar 2013 13:34 ] |
| Titel: | religioner?? |
Hej jeg viste ikke lige hvad jeg skulle kalde det:)....... Men er der ikke nogle der kender til nongle forskellige "vampyr religioner" som kunne fortælle mig lidt om dem. Jeg er meget nysgerrig omkring dem:)!!!! |
|
| Forfatter: | Frk.Mørck [ 23 mar 2013 14:58 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
Her er en tråd, hvor vi havde en lang diskussion om hvorvidt vampyrisme er en religion eller ej: Jeg tror ikke jeg forstår dit spørgsmål. Jeg mener ikke selv at vampyrisme er en religion - Og mener ikke at der findes specielle vampyr religioner. Hvis du mener grene af vampyrisme, plejer man at dele dem ind i psi-vampyrisme: Vampyrer som feeder på mennesker/dyr/naturens energier. Sanguine vampyrisme: Vampyrer der drikker blod, fra mennesker/dyr. Der er dog mange forskellige "undergrupper", og det må være op til folk selv at definere hvad og/eller hvem de er. Den eneste form for vampyr religion, jeg kan komme i tanke om er de vampyrer der mener at de nedstammer fra det gamle egypten. Der findes en "bibel" om dette, som hedder "The Asetian Bible" skrevet af medlemmer af "The kemetic order of Aset Ka" og så er der: som også har udgivet en "bibel". Og når du køber deres bibel kan du ansøge om medlemskab (Og får en fin ankh halskæde) i deres "tempel" - Som man måske kan høre, giver jeg ikke meget for Temple of the vampire. Jeg synes de er nogle plattenslagere. Men som sagt tidligere, så mener jeg ikke at vampyrisme er en religion, og jeg mener derfor at vampyrer, ligesom alle andre, kan tilhøre enhver religion de lyster. Der er også forskel på hvilke "overnaturlige" fænomener vampyrer mener findes, nogle mener at kunne udnytte deres evner til astral rejser, healing og telepati mens andre dyrker magicks - Og eftersom at der ikke findes fysisk evidens for at nogle af de ovennævnte ting overhovedet eksistere, så må det siges at være et spørgsmål om personlig overbevisning. |
|
| Forfatter: | Nathalie [ 23 mar 2013 15:14 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
Tak. Jeg menner heller ikke at være vampy er en religion i sig selv, jeg mente bare om der var nogle religioner man kunne følge:) ( beklager at jeg ikke er så god til at gøre mig tydelig) |
|
| Forfatter: | Frk.Mørck [ 23 mar 2013 15:22 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
| Forfatter: | Frederik-tyvtyv [ 23 mar 2013 15:29 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
støtter Frk.Mørck og vil derfor gerne anbefalde nogle okulte religioner/filosofier/broderskaber, hvis det muligvis, også er det du interessere dig for^^ gætter på du allerede har stødt på laVeys satans bibel* Esoteriken; http://no.wikipedia.org/wiki/Esoterikk Golden Dawn- orden i Esoteriken Kabbalah - jødisk retning der beskriver engle og dæmoner. Antroposofi- esoterisk filosofi Wicca - naturreligion,tilbedelse af gud/gudinden; mandelige/kvindelige aspekt. er mere for at give dig nogle begreber, og ikke en forklaring på dem skrev bare hvis du ønsker flere okkulte retninger. |
|
| Forfatter: | Nathalie [ 23 mar 2013 15:31 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
1000 tak:D |
|
| Forfatter: | Spurn [ 23 mar 2013 17:10 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
Er enig med alle ovenstående indlæg. Religion er noget man kan kombinere med sin vampyrisme, men vampyrismen er ikke en religion i sig selv. (Men der er dog en del der dyrker det som sådan - og dem tager jeg afstand fra). |
|
| Forfatter: | Nathalie [ 23 mar 2013 22:33 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
Tak^^. (Jeg er helst enig med dig i det med at tage afstand til folk der gør vampyrisme til en religion) jeg tager også selv meget stærk afstand til det... |
|
| Forfatter: | Nathalie [ 23 mar 2013 22:57 ] |
| Titel: | Re: religioner?? |
| Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|