Dato og tid er 28 mar 2024 10:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: At blive bidt af en vampyr
Indlæg: 22 feb 2012 23:01 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2011 22:05
Indlæg: 98
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Alle kender myten om at hvis man bliver bidt af en vampyr, så ender man selv med at blive til en.

Jeg kunne ikke lade være med at se det sjove i, at dette ikke er en myte, men en splittet sandhed af vampyrisme.

Tillad mig at forklare, efter bedste evne. ^^

Min ide er at hvis en person der oplever en awakening og som ubevidst feeder af andres energi, ikke har muligheden for at lære eller forstå hvad der virkeligt sker, indtil det punkt denne person bliver introduceret for information om ægte vampyrisme. Derfra vil det næsten være naturligt for denne at betragte sig for værende psi.

På samme måde kan en person der ikke er awake, og kun kender til den romantiske vampyr, vælge at være lifestyle vampire, efter eksempelvis at have læst eller set Twillight, haft venner der var "vampyrer" eller personlige årsager.

Andre forstår det ikke, og mange er bange for det ukendte. Det mest simple og logiske masserne har fået fortalt er at folk der drikker blod tror de er vampyrer, og derfor farlige.

Hvis et andet menneske først kan acceptere at inde ved siden af, bor der en vampyr der drikker blod, vil svaret på spørgsmålet "hvorfor gør han det?" blive den næste accept med målet at eliminere frygten for det ukendte.

Man opdager at en sang vampyr får det utroligt godt af at drikke blod. Tanken om at andre får det godt af noget, man aldrig selv ville kunne få godt ud af, fascinerer og irriterer de fleste.

Folk ender ofte med at undgå fænomenet, eller bevidst angribe og latterliggøre det. Resten ender som sang, psi, donor, eller lifestyle.

Personligt forestiller jeg mig at folk der har evner som shaman, healer, enchanter eller lignende, har stor sandsynlighed for at udvikle skjulte evner, skulle de blive introduceret til information omkring ægte vampyrisme.

Samtidig på den anden side er der ligeså stor sandsynlighed for at mange ender med ubevidst at lyve, og drive gæk med sin egen forstand i jagten på en sandhed der ikke findes.

I min tid herinde på DVC har jeg lært at jeg ikke er psi vampyr, selvom jeg kan fornemme meget af den type energi, har jeg ikke behovet og eller underskuddet for at opsøge det.

Personligt føler jeg at jeg hurtigt bliver overvældet, og trænger til at undslippe andres energi før jeg mister forstanden. Det var nemt for mig at fortolke dette som feeding, men sandheden er at jeg ikke bevidst kan dræne andre for energi.

Jeg håber det gav lidt mening, og håber også at høre jeres udgave af denne sjove, og fantastiske myte.

_________________
:]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: At blive bidt af en vampyr
Indlæg: 23 feb 2012 09:09 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Så du mener at man bliver "bidt" af at læse om rigtig vampyrisme?

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: At blive bidt af en vampyr
Indlæg: 24 feb 2012 23:56 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2011 22:05
Indlæg: 98
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Spurn skrev:
Så du mener at man bliver "bidt" af at læse om rigtig vampyrisme?


Ja, det kunne være en af mange måder at blive smittet med vampyrisme.

Hele vampyr kulturen er blevet ufatteligt mainstream efterhånden, og jeg kan ikke komme i tanke om andet end sex, krig og religion der sælger bedre.

Gad vide om det i virkeligheden blot er den naturlige udvikling af vampyrisme i en global tid?

Der er mange selverklærede vampyrer, men langt de fleste af dem er bare helt normale mennesker inderst inde. Virker det ikke underligt?

På den anden side, er der mange mennesker der i virkeligheden er psi vampyrer, men uden nogensinde at have lysten eller viljen til at undersøge og komme frem til den konklusion at de er vampyrer.

Eksempel:
En ægte psi vampyr der aldrig har interesseret sig for vampyrisme, og derfor ikke har nogen relevant viden, vil aldrig kunne drage fordel af disse evner da personen ikke forstår hvad der sker, eller hvorfor.

Et andet:
Sandsynligheden for at et normalt menneske vælger at blive lifestyle vampyr, er ikke eksisterende før denne person først bliver introduceret til den romantiske vampyr.

See? ^^

_________________
:]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: At blive bidt af en vampyr
Indlæg: 25 feb 2012 04:06 
Offline
Niveau 1
Niveau 1
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 jan 2012 08:04
Indlæg: 17
Geografisk sted: Århus
Oversættelser: 0
Jeg kan godt lide din tankegang :-) Men når jeg føler mig nede på energi og drikker lidt frisk blod får jeg energi :-) Men har også selv tænkt på om det bare er placebo. Al denne tankegang leder tankerne hen på meget større emner, som hvad laver vi her på denne klode etc etc.
Min foretrukne ide om verden er: lad være med at tænke for meget over tingene, det f***** ens hjerne op :-D
Sig endelig til hvis jeg har misforstået emnet:-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: At blive bidt af en vampyr
Indlæg: 21 mar 2012 23:13 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2011 22:05
Indlæg: 98
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Jeg tror ikke du har misforstået mig, men jeg vil gerne kommentere din ide om at hjernen tager skade af at blive brugt.

Hjernen og sindet er forskellige ting. Man kan ikke miste kontakten til sindet ved at skabe sine egne tanker og ideer indefra, men man kan lide overlast i hjernen af ideer der kommer udefra, og dermed miste kontakten, eller forpeste dele af eller hele sindet.

En fremmed ide der gives energi og plads til at vokse, kan klækkes som en nøgen hund der pisser og skider i dit sind, hvis ikke du lærer denne ide at kende som din egen først.

Nogle folk mister også kontakten med naturen. De træder derfor ned i den stinkende og rådne mose, hvor de sidder fast i det sorte mudder til livet.

Mosen er kun farlig hvis man ikke kan se for mørket, eller ikke ved at den er der. Den er sort og stinker af død, for de som endte med at sidde fast, forstod ikke hvorfor, og vidste ikke hvordan de skulle komme fri igen. De kæmpede forgæves, og endte alle med at synke helt i.

Jeg mener bare at det er vigtigt at gøre sine helt egne tanker omkring "større" emner, for at finde den individuelle kompleksitet der gemmer sig i os alle. Hvordan skal vi ellers lære, og opdage hvad vi er, det sker nemlig ikke automatisk hvis ikke du har skabt nogen visdom for dig selv.

Men det handler jo om at blive bidt af en vampyr, og selv blive til en. Medmindre du mere eller mindre altid har vidst at blod gjorde noget for dig, vil jeg give dig ret i at det nok er en placebo.

Men det er en bizar placebo, at være nødt til at drikke blod, hvor kom den ide fra hvis ikke du kender den som din egen?

^^

_________________
:]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'