Dato og tid er 28 mar 2024 16:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tanker om sjælen
Indlæg: 14 nov 2010 23:51 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 04:13
Indlæg: 73
Geografisk sted: Haderslev
Oversættelser: 0
Nu har jeg sat og tænkt og vendt og drejet alt muligt oppe i mit hoved! Og jeg kom sådan set til at tænke på noget helt bestemt så jeg har researchet en del på nettet for at finde ud af om den teori jeg har fundet frem til er noget man kunne overveje!
Jeg fik engang af vide af en klog gammel dame at jeg har været med lige fra starten, og hvad mente hun så med det? Tjo der er gamle sjæle, nye sjæle og nye gamle sjæle (Læs artikel herunder) Så jeg måtte åbenbart være gammel, og gammel får mig til at tænke på mine oldeforældre og hvor lidt energi de har? Ikke synderligt meget og så kan man jo diskutere om hvor vidt det er fysisk eller psykisk. Men sjælen kan også godt blive træt, og er det derfor vi har behov for mere energi end andre ? Det er det store spørgsmål der bliver ved med at runge i mit hoved.
Jeg har fundet teksten nedenfor og finder den interessant sammenhæng med den teori jeg har lavet i mit hoved!

Tekst af Birgitte starup'

Indigobørn
Blandt de nye, gamle sjæle finder man mange indigobørn, som er radikalt forskellige fra andre børn og unge. I starten af deres liv kan det være en særdeles svær udfordring for dem at finde sig til rette her, fordi de føler sig ensomme og forkerte. De har et helt nyt sæt af værdier og evner med sig og har en anden adfærd, som forældre, pædagoger og lærere tit står uforstående overfor.

De er ærlige, sandhedssøgende og har en stor retfærdighedssans og siger deres mening lige ud. De har en udpræget følsomhed og intuition og er ofte clairvoyante. De finder sig ikke nødvendigvis i de regler og rammer, der bliver sat op for dem, hvis ikke de føles rigtige. Samtidig konfronterer de andre mennesker med deres uærlighed og kan godt bryde ud i et vældigt temperament, hvis ikke de får den opmærksomhed og forståelse, de har brug for. De indeholder en stor kærlighed og visdom, og kommer med evnen til at forny, forbedre og heale alt omkring sig.


Teksten er en del af denne side/artikel http://www.birgitte-starup.dk/artikel%20regression%20til%20tidligere%20liv.htm

Husk det her er kun en teori ikke en konklusion af noget, bare vildtfarende tanker og ideer 


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tanker om sjælen
Indlæg: 15 nov 2010 21:57 
Offline
Niveau 2
Niveau 2

Tilmeldt: 05 okt 2010 13:50
Indlæg: 21
Geografisk sted: Struer / Skive
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Den næste generation skulle vidst nok være indigobørn. Jeg mener det er børn født efter 1995 der får den betegnelse, men jeg ved ikke om der blot er mange flere af dem lige pludseligt og de egentlig altid har været der. Jeg er ikke ret meget inde i det.
Men det er en interessant tanke, det med at sjælens alder... Hvis genfødsel er en realitet selvfølgelig, og det skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror bestemt det er en mulighed.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tanker om sjælen
Indlæg: 15 nov 2010 22:21 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 04:13
Indlæg: 73
Geografisk sted: Haderslev
Oversættelser: 0
Vandhvid skrev:
Den næste generation skulle vidst nok være indigobørn. Jeg mener det er børn født efter 1995 der får den betegnelse, men jeg ved ikke om der blot er mange flere af dem lige pludseligt og de egentlig altid har været der. Jeg er ikke ret meget inde i det.
Men det er en interessant tanke, det med at sjælens alder... Hvis genfødsel er en realitet selvfølgelig, og det skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror bestemt det er en mulighed.


Et eller andet sted tror jeg altid de har været der.. Der kommer jo hele tiden nye til.. Vi startede jo ikke med at være 6 milliader mennesker i verden.. Vel?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tanker om sjælen
Indlæg: 18 nov 2010 10:15 
Jeg forstår slet ikke denne diskussion...hehe....det er helt nyt for mig. Men jeg tror ikke på at vi har en sjæl, eller at vi bliver genfødte, eller at sjælen genfødes...så mja...jeg kan egentlig ikke bidrage med noget fornuftigt:/ Men det er da meget fascinerende, hvis det skulle være tilfældet, at det forholder sig som i teorien.


Top
  
 
 Titel: Re: Tanker om sjælen
Indlæg: 19 nov 2010 23:48 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
En træt sjæl. Tja, hvis man tror på sjælen giver det vel en form for mening, men tænker lidt. Så er vi alle psykiske vampyrer, når vores sjæle er trætte.?.. Kan umuligt tro at der er ubalance i friske og trætte sjæle (og da moderne vampyrer er i undertal, så passer det ikke sammen). Men må sige det er en spændende tanke, if.t. det evige/uendelige liv, som hører til den romantiske vampyr. Godt forsøg for at få den over på moderne vampyrisme. :)...

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tanker om sjælen
Indlæg: 08 apr 2011 09:46 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2010 15:12
Indlæg: 31
Geografisk sted: Albertslund
Oversættelser: 0
tja det er spænderne emne er meget agnostisk med hensyn til sjælen det er noget vi ved meget lidt om

men en tanke jeg finder intesant er af men har udover de 3 tre fysiske dimensioner og tiden er et antal andre dimensionerende hvilke giver en meget teokratisk mulighed for væsner der er fysisk til stæde i de dimensioner hvor af nogle kunne leve i symbiose med os lidt lige som nogle bakterier eller mider

det er bare lomme filosofi men finder tanken sjov

_________________
Those who fear the darkness have never seen what the light can do


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tanker om sjælen
Indlæg: 22 nov 2011 17:40 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 21:18
Indlæg: 46
Geografisk sted: København
Oversættelser: 0
Interessant emnen :-)
Birgitte har rimeligt beskrevet en lille del af mit personlighed ret godt.
Jeg er selv clairvoyante og født i 89

Jeg tror på et højere eksistens og man styrer sin liv med sin egen frie viljen samtiden får man noget mål man styrer efter. Eksistenset, skæbnen eller hvad man nu kalder dem for har som minimum et lille fingre med i spillet.
Det oplever jeg personligt selv ret ofte.
Tror også livet efter døden og døden er blot en del af livet.

Ligesom vampyrer er udødelig, så er sjælen også udødelig. For hver reinkarnation bliver sjælen stærkere efter et helt livserfaring.
Se det som at vores krop er en jakke. Når en jakke bliver slidt og gammel, så erstander vi den med en ny frisk jakke i varigere kvalitit.

At sjælen bliver træt har jeg ikke rigtig hørt før men af og til kan vi også få store sår som varer flere liv før den bliver helbredt (karma-energi)
Det du snakker om lyder til at være karma.

Kort fortalt betyder det at den handlig man tager i denne liv kan få enten en positiv eller negativ konsekvens i en senere reinkarnation

_________________
Jeg er som livets vand, der strømmer ud til tørstende mennesker


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tanker om sjælen
Indlæg: 26 nov 2011 05:44 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 11:32
Indlæg: 96
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Amras skrev:
Jeg tror på et højere eksistens og man styrer sin liv med sin egen frie viljen samtiden får man noget mål man styrer efter. Eksistenset, skæbnen eller hvad man nu kalder dem for har som minimum et lille fingre med i spillet.
Det oplever jeg personligt selv ret ofte.
Tror også livet efter døden og døden er blot en del af livet.

Ligesom vampyrer er udødelig, så er sjælen også udødelig. For hver reinkarnation bliver sjælen stærkere efter et helt livserfaring.
Se det som at vores krop er en jakke. Når en jakke bliver slidt og gammel, så erstander vi den med en ny frisk jakke i varigere

Helt enige med dig sådan ser jeg det osse !

_________________
"answers were not made too be given ,but made to be earned"




Medlem af
O-A-C


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'