Dato og tid er 28 mar 2024 12:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: [Artikel] (2005) Deltagelse i et Vampyrhus
Indlæg: 15 aug 2012 17:23 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Deltagelse i et Vampyrhus
af Shadowmind

En af de fristelser, der kommer fra at være en del af et vampyrsamfund, er ønsket om at være en del af et hus. Meget ofte er dette ønske ikke velgennemtænkt. Ønsket kommer ofte fra vildledte forestillinger om, at en rigtig Vampyr er medlem af et hus, og som sådan, vil nyde respekt og magt. Ønsket bliver, efter en kort periode, så kraftig, at den enkelte mister perspektiv og ender med at hoppe i, før de helt har forstået, hvad det er, de gør. Jeg burde vide dette, for jeg var en af ​​disse mennesker.

Det er ikke min hensigt, at dette kommer på tværs og virker som et angreb på vampyrhuse. Det er snarere en præsentation af hvordan man griber det ordentligt an, med omtanke og en forståelse af, hvad man kan blive involveret i. Dette vil beskytte både den søgende og huset. Den første tanke der bør overvejes, er derfor; "hvorfor tilslutte sig et hus?" Der er en række anstændige grunde dertil. Den første ville være at være i stand til at samles med andre af samme sind. Vi ønsker alle at være omkring mennesker, der er som os og kan støtte os i vores tilstand. Vi føler os mindre som freaks, hvis vi er sammen med andre freaks. Dette er årsagen til tema klubber.

En anden grund er vækst i viden og/eller visdom. Der er nogle grunde der er værd at overveje, når man overvejer at blive del af et hus. Der er også dårlige grunde. Du må ikke deltage i et hus for at erhverve rang. Det er en hul grund. Du bør ikke tilslutte dig for at lære hemmelighederne, fordi i de fleste tilfælde, vil du ikke finde nogen. Gør det ikke på grund af den prestige, eller navnet på et bestemt hus. Gør det ikke fordi din ven gjorde det, eller du kender nogen, der er en del af huset. Alle grunde til at slutte sig til et hus bør være interne grunde, og de skal være fokuseret på at forsøge at opnå vækst. Det bør ikke være for at få, passive, tegn på prestige.

For yderligere at komplicere sagen, skal du overveje, at de fleste gyldige grunde til at deltage i et hus kan man opnå uden at være del at et hus. At opnå vækst i viden om vampyrisme kræver ikke et hus, det kræver vedholdenhed, forskning og studier. Hvis huset er sit indhold værd, vil det ikke blot give dig nøglerne til svarene, det vil kun pege dig i den rigtige retning, og sender dig på en opdagelsesrejse. Vi lærer bedst gennem hårdt arbejde.

Da jeg blev medlem af et hus, endte jeg med at tilbringe en masse tid på at købe bøger, surfe på internettet, eksperimenterer med idéer. Jeg fik meget, meget lidt givet mig fra huset. Det betød, at jeg i sidste ende var vokset langt mere end mange af de andre medlemmer af selvsamme hus. Hvorfor det? Fordi min grund til at være der var at erhverve viden og forståelse. Det var ikke en social klub for mig.

Hvis du tager endnu et kig på, hvad jeg lige har sagt, kunne det udledes, at hvad jeg har fået ud af, at være i det hus er, at væksten stammer indefra. Huset gav mig ikke noget, jeg ikke allerede var i potentiel besiddelse af.

Således sidder jeg tilbage med tanken; at det at være en del af et hus primært skyldes, et socialt instinkt. Det er fordi vi ønsker at "høre til". Men vi kan alle høre til i det større vampyrsamfund, uden at tilhøre et hus. Et hus er en subjektiv formalisering af ønsket om at være en del af vampyrsamfundet. Men hvis du er en vampyr, så er du allerede en del af fællesskabet.

I et hus skal man også være forberedt, på muligheden for ​​at have at gøre med en masse politik, både indenfor og udenfor huset. Akkurat ligesom folk i kliker, ligeså fællesskaber. Inden for et hus kan du støde på intern politik, favorisering, filosofier, der ikke passer godt med dine egne opfattelser, eller adfærd, som du ikke er enig i. Det er ikke sandsynligt, at inden for et givet fælles, at alle af husets praksisser kommer til at være i overensstemmelse med din egen personlige ramme, og du skal være forberedt på denne virkelighed. Et hus består af mennesker (vampyrer er også mennesker), så på en måde, vil et hus have en personlighed, der består af summen af ​​dens dele. I samfundet som helhed, har jeg bemærket mange tilfælde, hvor huse diskuterer og truer hinanden. huse kæmper for position; hvem er større end hvem. Denne eksterne opsvulmen af brystkasser vil ofte have forrang overfor intern vækst af et hus.

Nu, hvor mine egne synspunkter er blevet sat ud, til skue for kritik, vil jeg sige, at det at være en del af et fællesskab ikke er en helt dårlig ting. Jeg ved, at det synes som om, at jeg overvejende har trolovet stor negativitet, mod tanken om at tiltræde i et hus, men hvad jeg faktisk har gjort, er at placere realiteterne foran dig. Hvis du ved, hvad du eventuelt kan komme ansigt til ansigt med, før du overvejer at deltage i et hus, så kender du de rigtige spørgsmål der bør stilles. At deltage i et hus er, eller bør være, arbejde for begge sider. Det er en test af forhold og filosofi.

Et hus skal have et prospekt, eller et kodeks for etik og filosofi, til offentlig brug, eller i det mindste til præsentation for folk, der ønsker at deltage. Hvis de ikke har dette dokument, bør de kommunikere det klart for potentielle medlemmer. På denne måde, er fællesskabet og potentielle medlemmer klar over hvor de står.

Når man vil deltage i et nyt hus, skal det potentielle medlem stille spørgsmål til dem der driver huset, samt andre medlemmer, for at få en fornemmelse af hvilken type mennesker de er, og den praksis, der går for sig, inde i huset (inden for rimelighedens grænser, naturligvis). Huset skal være tydelig omkring dens interne struktur og kravene til nye medlemmer.

Hvis der er en rangordningsstruktur eller grader, bør de gøres klare, samt kravene for progression.

Hvis medlemmer har forladt huset, skal huset være i stand til at forklare, hvorfor og forhåbentlig, være villig til at give sidste kontaktoplysninger om den person, hvis nu det nye medlem ønsker at høre det tidligere medlems side af historien.

Hvis huset har et fysisk mødested, og du er på dette område eller i nærheden, bør du spørge dig rundt om huset og se hvad andre har at sige om det.

Et godt hus vil have en prøvetid for de nye medlemmer, det er i denne tid, at man evaluerer huset og medlemmernes praksis, lige så meget som de evaluerer, om hvorvidt du passer ind i huset. Brug denne tid fornuftigt. De er lige så meget på prøve som du er.

Som jeg har nævnt allerede, er årsagen bag at skrive alt dette, at komme med min egen mening om huse, hvorfor man bør deltage, og hvad man kan forvente. Dette er mine egne følelser, men der er erfaring og tanker lagt i disse ord. Disse må ikke afspejle den erfaring, som andre har haft, og hvis dette er tilfældet, bør de vejes op imod alle de andre tanker der er derude. Dette er blot præsenteret som en mulig vejledning, til de nye, i skoven af fællesskaber.

* Udgivet med tilladelse af den oprindelige skribent *

http://www.darknessembraced.com/vampires/real-vampire-articles/118-the-desire-to-join-a-vampyre-house

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 176 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'