Dato og tid er 28 mar 2024 21:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: [Artikel] (2004) Donorrettighedserklæringen
Indlæg: 24 maj 2012 20:37 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Billede

* Udgivet og oversat med tilladelse af den oprindelige skribent *

Denne Rettighedserklæring eksisterer for at fremme den fortsatte sikkerhed af donores mest værdifulde gave til os, deres livsessens. Det foreslås, at denne Rettighedserklæring underskrives af både vampyr og donor på en 30/60/90 dages prøvebasis. Efter dette kan kontrakten underskrives igen for en udvidet periode på enten 30/60/90 dage eller 6 måneder til 1 år. Ved kontrakternes udløb kan man diskutere, hvorvidt kontrakterne skal undergå ændringer eller ej, i forhold til hvad der tillades og ikke tillades.

  1. Som donor ved jeg, at det er igennem min personlige ofring, at vampyrers behov bliver mødt. Det er min kærlige natur, der tillader, at dette forhold fortsætter. Det er min ret at afvise feeding af en hvilken som helst grund.
  2. Som donor til et vampyrisk væsen har jeg ret til at vide, at jeg er i et vampyr/donor-forhold, der gavner både jeg og vampyren, som jeg donorer min livsessens til.
  3. Jeg er giveren af essens. Jeg må selv bestemme, hvorvidt jeg er i stand til at give min essens til vampyren, som jeg er sammen med. Jeg skal have tid til at heale og genvinde min essens for bedre at kunne støtte min vampyriske partner.
  4. Mine sår skal altid have tid til at heale.
  5. Jeg må på intet tidspunkt føle mig stresset omkring det at give min essens. Hvis jeg på et hvilket som helst tidspunkt føler mig stresset, har jeg ret til at afvise at deltage i feeding, uden at blive eller føle mig truet af min vampyriske partner.
  6. Hvis jeg føler mig truet på nogen måde, har jeg ret til at søge vejledning og rådgivning fra andre donorer og ledere af vampyrsamfundet.
  7. Som donor til et vampyrisk individ har jeg ret til at vide, at min position som elsker, familie eller sambo ikke er i fare, ved at jeg afviser at en vampyr feeder af mig. Sagt på en anden måde: ”min røv bør ikke være i fare, fordi jeg er donor.”
  8. Som donor skal jeg også respektere vampyrens behov og prøve at lære mere om hans/hendes feeding-vaner for at kunne hjælpe med at stabilisere hans/hendes energi-ubalance.
  9. Som donor i et vampyr/donor-forhold skal jeg være klar over, at selvom jeg har mange nødvendige rettigheder, skal jeg passe på ikke at udnytte personen, som jeg donorer min essens til. De samme rettigheder, som jeg får igennem denne rettighedserklæring, bør også udvides til at gælde for den vampyr, jeg donorer til.
  10. I sidste ende har jeg ret til at vide, at jeg er sikker i alle vampyr/donor-forholdets aspekter, og hvis jeg nogensinde føler, at min sikkerhed er i fare, har jeg ret til at gå min vej uden forbehold.

Sidst men ikke mindst er det vores fælles (både donoren og vampyrens) ansvar at sørge for, at vi ikke bliver misbrugt. Derudover er det vores personlige ansvar at ende et vampyr/donor-forhold, hvis vi føler os misbrugt på nogen måde. Vi kan ikke blive misbrugt, med mindre vi selv tillader det.

* Udgivet og oversat med tilladelse af den oprindelige skribent *

Copyright 2004 Belfazaar Ashantison. Alle ophavsrettigheder er forbeholdt den oprindelige forfatter. Kopiering eller ændring er ikke tilladt uden skriftlig tilladelse fra den oprindelige forfatter. Genoptrykning og/eller videresendelse må ikke finde sted, med mindre det er i overensstemmelse med ophavsrettighederne samt at den oprindelige forfatter krediteres. Enhver kopiering, ændring, genoptrykning eller videresendelse uden vedlagt ophavsrettighedserklæring og kreditering af den/de oprindelig(e) forfatter(e) vil blive betragtet som en krænkelse af ophavsretten og kan straffes ved lov.

Oprindelige forfatter
Belfazaar Ashantison © 2004

Oversætter
Spurn © 2012

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 85 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'