Dato og tid er 28 mar 2024 13:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 11 okt 2015 21:08 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 sep 2015 23:44
Indlæg: 46
Geografisk sted: Aars, Danmark
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Her kan vi diskuterer afsnittet og analysere hvordan den moderne vampyr fremstår for både deltagerne, de andre alts og seerne.

Her er et link til episone på youtube og jeg håber at vi kan får en god snak. https://www.youtube.com/watch?v=JGpNhAhvStE

Vi kan evt også snakke om, hvad vi tror kommer til at ske senere, hvis vi ikke har set det før.

Husk: Ingen spoilers for de kommende afsnit!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 11 okt 2015 21:50 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2015 21:16
Indlæg: 25
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Så har jeg set det første afsnit.. Nok så amerikansk som det er, så kan jeg egentlig godt lide den bagvedliggende tanke om at deltagerne skal bidrage til huset med åbenhed og mod på at få udfordret deres vante tankegang, hvis ikke de skal stemmes ud...
Don Henrie er dog lidt fjollet og overspiller helt vildt...Gad vide hvad han egentlig mener med at "opnå en højere bevidsthed", som han siger han gør, når han drikker blod og får energi fra andre.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 12 okt 2015 07:17 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 sep 2015 23:44
Indlæg: 46
Geografisk sted: Aars, Danmark
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Det er meget amerikansk... lige så amerikansk som dansk reality. Hi hi. Men jeg kan bedre lide det end jeg kan lide fx "Kongerne af Svendborg". Den eneste opgave de har, er at gå på arbejde og det virker ikke til at der rigtigt er krævet noget af dem. Her er der i det mindste noget at tænke over.

Jeg noterede flere ting, mens jeg så afsnittet. Bare så jeg kan holde styr på det. Noget af det er meget sigende for den amerikanske befolkning, nemlig at de er meget kristne og man finder hurtigt ud af, at producerne har valgt nogle meget ordinære personer ud. Dog er den nonne-agtige jomfru, Kelly, dog en vild addition til spillet! Især måtte jeg grine da hun fortæller at "...the Alts are corrupting me!". Det overrasker mig dog, at der ikke er nogen, der siger noget mere voldsomt, men det kan skyldes pengene. Det eneste man rigtigt hører, er nogen, der gætter på at the Alts er betalte skuespillere.

Generelt synes jeg også, at der er et vildt fokus på kønnene i afsnittet. Den eneste Alt, der ikke vælger en af modsat køn at sove med, er faktisk Don og jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er en grundt til det.
Senere taler to af gæsterne/spillerne/whatever om hvem af kvinderne, der er pæne og beslutter at Loana ikke skal ud af spillet. Kelly gør også opmærksom på, at hun tror, at der, med tre mandelige dommere, vil ryge en mand ud først. Intet tyder dog på at hun havde ret.

Generelt er Don en wierdo gennem spillet, men det ligner faktisk, at han sænker paraderne, da alle menneskene leger i blodet (19:43). Ellers er han meget skuespiller-agtig og man kan forstå hvis nogen tror, at han bliver betalt for at være sådan. Det havde jeg måske og så troet. Han svarer undvigende på spørgsmål, stønner som hilsen under præsentationen og griner meget kunstigt, da han lukker en inde i kisten. Noget som han måske har fra Anne Rice? Selv da Don skal vælge en ud til sidst, er han virkelig meget dramatisk. Noget tyder også på, at han er goth og ikke bare viser sin vampyrisme. Han taler som den eneste om Loana og hendes mainstream maske, dog kan man ikke være sikker på, hvad han præcist mener med det.

Man kan heller ikke komme uden om at Blodbad-legen var en god opgave. Den var grænseoverskridende og passede til stemningen som han ville skabe. Og det var sjovt at se hvad man gør for penge ;)

Som en sidste kommetar vil jeg virkelig gerne vide hvad der var i Avocados smoothie!!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 14 okt 2015 19:35 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2015 21:16
Indlæg: 25
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Hæhæ ja blodbadet var ganske fint! Jeg undrer mig over, at de er så bange for at deltage i diverse lege... altså når de ved de er med i en reality serie...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 14 okt 2015 19:58 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 sep 2015 23:44
Indlæg: 46
Geografisk sted: Aars, Danmark
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Jeg så episoden med min mand. han snakkede om blodet overhovedet var blod... Forskellige ting taler for at det ikke er.

Parasitter og bakterier i blodet kunne være farlige.
De snakker og om at det er varm--> det er en bakterie bombe, der kommer i forbindese med deres slimhinder og i øjnene. Det er ikke sikkert at det er ufarligt og i USA sagsøger de for mindre end det.

Der er heller ikke klumper i blodet. Noget der måske kan forklares med enten bevægelsen i blodet via det lille spring vand eller tilsatte enzymer.

Måske er det blandet op, men det er ikke til at vide.

Jeg ville dog ønske at det var ægte. Det ville være awesome, men bare fordi man ønsker det, bliver det ikke sådan.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 14 okt 2015 20:02 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2015 21:16
Indlæg: 25
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Nej jeg tror også det var kunstigt :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 14 okt 2015 20:05 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 aug 2015 21:16
Indlæg: 25
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Don har plateaustøvler på... gad vide hvor lav han egentlig er...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mad Mad House Episode 1
Indlæg: 14 okt 2015 20:21 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 sep 2015 23:44
Indlæg: 46
Geografisk sted: Aars, Danmark
Køn: Kvinde
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Det lagde jeg også mærke til.

Jeg tror ikke, han er så sikker på sig selv, som han vil fremstå. Hvis han hviler i sig selv, hvorfor virker han så så kunstig? *Spørger jeg retorisk ud i rummet.*


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 99 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'