Dato og tid er 28 mar 2024 10:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 19 dec 2011 19:46 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Lady_Fayd skrev:
jeg tror det du kalder "ideologi" er det jeg kalder "symptomer"... lol

Ja, først og fremmest er der symptomer, men så kommer der jo viden ind, om vampyrisme, om energier, om blod, om ubalance, følelser osv. Måske kan symptomer godt stå alene, for at forklare vampyrisme, men det er jo nogle symptomer om rigtig vampyrisme, som er baseret på en specialviden, om energiubalance.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 19 dec 2011 19:50 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Mona Mayfair skrev:
Hvis du lige kunne ridse op, hvad det er for nogle, så ville jeg blive vældig glad :) Fordi så kunne jeg bruge dem hver gang nogen spørger, hvad det hele lige handler om. Jeg går ud fra at æstetikken og (energi?)balanceringsprincippet hører ind under grundtankerne.

Grundtankerne i vampyrisme handler om en opvågning, eller en oplysning, der giver svar på nogle symptomer man har haft igennem sit liv, som er en del af ens personlighed, derfra finder man ud af at dette er vampyrisme, men vampyrisme handler om energier og ubalance, som skal balanceres ud, om fascination af vampyrer, om mystiske, næsten overnaturlige instanser, som ikke kan forklares umiddelbart med moderne videnskab. Noget i den stil. Men der er jo personligt bare hvad jeg tænker, når jeg ser på hele det rigtige vampyrsamfund, der er i verden. Andre ville snakke om psykologiske eller mentale effekter af myterne og det okkulte, som en del af kernen.

Mona Mayfair skrev:
Næ, men det ved den normale befolkning jo ikke på forhånd....

Sandt, men at de er så naive alligevel?

Mona Mayfair skrev:
Nej, det var min personlige holdning til, hvad der for mig er vigtigst. Det var det du spurgte om jo :)

Sandt nok, men du svarede at blod ikke var ret så vigtig, da det ikke tog vildt meget TID i din hverdag. Så må tid jo have en faktor?

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 19 dec 2011 19:55 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Amras skrev:
Når man læse om vampyrer i medier, teatestykke, film, bøger så er det ikke ret meget om energi- og andre typer af vampyr, kun for det meste blodvampyr
Blod er også ret meget håndgribelig element da det kan se, føle, smage, lugte og høre med de 5 fysiske sanser.

Vi lever også samtiden i en samfund hvor "Pseudovidenskab" og andre overnaturlige ting der ikke kan dokumenteret med håndgribelig fakta og tal bliver set ned til.
Energi kan ikke bevises med naturvidenskab og slet ikke at en visse gruppe menneske som de kalder sig selv for energivampyr kan ernære af usynlig energi vi mennesker udsender. (sagt fra et videnskabelig synsvirkel)

Er det ikke derfor de kun fokuserer på 'blodet' for når man udtaler ordet "vampyr" får de en bloddrikkende dracula i hovedet? At vi også ernære energi er noget sværere at forstå for uvidende og vælger derfor at tro på de mere naturnære ting som blod

Sandt, uhåndgribelighed og tv gør dem nok uvidende derom, men stadig, forventer de at vi er mytevampyrer? Altså, kan forvandle os til røg, flagermus osv? Det er jo absurd. Nogle af os drikker måske blod, men det gør os jo ikke til mytevampyrer.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 19 dec 2011 21:20 
Spurn skrev:
Grundtankerne i vampyrisme handler om en opvågning, eller en oplysning, der giver svar på nogle symptomer man har haft igennem sit liv, som er en del af ens personlighed, derfra finder man ud af at dette er vampyrisme, men vampyrisme handler om energier og ubalance, som skal balanceres ud, om fascination af vampyrer, om mystiske, næsten overnaturlige instanser, som ikke kan forklares umiddelbart med moderne videnskab. Noget i den stil. Men der er jo personligt bare hvad jeg tænker, når jeg ser på hele det rigtige vampyrsamfund, der er i verden. Andre ville snakke om psykologiske eller mentale effekter af myterne og det okkulte, som en del af kernen.


Mange tak :-D

Spurn skrev:
Sandt, men at de er så naive alligevel?

Ja! Dem jeg har spurgt, har sagt at de egentlig bare troede at vi var nogle småfanatiske filmfans.


Mona Mayfair skrev:
Nej, det var min personlige holdning til, hvad der for mig er vigtigst. Det var det du spurgte om jo :)


Spurn skrev:
Sandt nok, men du svarede at blod ikke var ret så vigtig, da det ikke tog vildt meget TID i din hverdag. Så må tid jo have en faktor?


Nå ja okay på den måde. Lad mig se...altså, blod betyder meget, men man kan jo ikke gå og drikke blod konstant. Så det var ment på den måde, at det, der ligesom får mig igennem livet er de ting, som kan fylde noget mere rent tidsmæssigt i løbet af dagen, ugen og weekenderne.


Top
  
 
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 19 dec 2011 23:09 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 21:18
Indlæg: 46
Geografisk sted: København
Oversættelser: 0
Mona Mayfair skrev:
Ja! Dem jeg har spurgt, har sagt at de egentlig bare troede at vi var nogle småfanatiske filmfans.

Det er så en fordom vi må uddrive men jeg forstår endetig dem godt.
For hvis vi for eksempel ser på hardcore fans af twilling, så er de fanatiker der dyrker vampyr som en livstil (lifestyle/RPG vampire).
Det er dem som fanger mainstream mest for hvem vil endelig høre om en sød psykolog fra Aalborg der har en blodvampyrisk personlighed eller en vampyr der ikke drikker blod men ernære sig af energi?

Eller sagt på en anden måde: Man hører mest om dem som laver mest "larm"
Så derfor uddrage de at "sådan er de alle sammen PUNKTUM FINALE"
På den anden siden ved de ikke hvordan de skal skille tingene ad så det handler simpelt om uvidhed og dårlig blod fra fanatiker.

Det er vel så vores ansvar som moderne vampyr at få vendt deres syn om til det vi er.

_________________
Jeg er som livets vand, der strømmer ud til tørstende mennesker


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 20 dec 2011 11:41 
man kan også snakke om at vi har brugt mange timer af vores liv på at finde viden om rigtige vampyrer, fordi det er relevant for os... et gennemsnits menneske ville nok ikke bruge tiden på det og hvor skulle den person så få viden fra... ud over at spørge os... og journalister ved nok godt at vi ikke kan forvandle os til røg, men de skal spørge de spørgsmål som de regner med deres seere har... og dem der ser fx tyra banks vil nok gerne vide om vi kan forvandle os...


Top
  
 
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 25 dec 2011 21:05 
Offline
Niveau 0
Niveau 0
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2011 23:26
Indlæg: 8
Geografisk sted: Herning
Oversættelser: 0
Jeg vil mene det mest handlede om blodet ved mig. Jeg ved ikke om man kan kalde mig vampyr eller psykisk syg, men jeg har det sådan her med blod:

Når jeg ser blod eller kan lugte blod, så bliver verden rundt om mig tåget, og jeg har svært ved, hvis det da ikke er umuligt, at fokusere på andet end det blod.
Ved intagelse af blod kommer energi, livsglæde og en følelse af styrke. Længden af denne periode kan vare fra 1 timer til 5-6 timer, efter størrelse af blodet indtaget.
I den måned er jeg frisk og glad og er fyldt med energi i kroppen. Men skulle tro jeg var AHDH eller DAMP barn. Jeg føler ingen trang for blod (ikke engang ved sansning af blod).
I de næste 2 måneder bliver jeg langsom mere og mere slatten. Jeg føler smal trang til blod, men jeg kan såvel beherske mig rigeligt.
Efter det, så er vi tilbage til tågethed ved sansning af blod igen. Jeg føler mig dvask konstant.

Grundtanken bag at kalde mig selv vampyr, det er vel bare for at få navn på l*rtet.

_________________
My bloodhunger scares me. I didn't mean to do it.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blod versus Ideologi
Indlæg: 30 dec 2011 21:58 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2011 22:05
Indlæg: 98
Status: Menneske
Oversættelser: 0
hvis jeg var sanguine vampyr ville jeg bestemt ikke fortælle alle og enhver det, tværtimod


selvom det måske er et mere acceptabelt emne at tale om nu, end det var for hundrede år siden, er der stor sandsynlighed for at møde en blind fjendtlighed fra andre

jeg må indrømme at jeg ikke vil bryde mig om at have en sanguine, eller en psi omkring mig, medmindre jeg var fuldstændig tryg og kendte personen godt

^^

_________________
:]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'