Dato og tid er 28 mar 2024 14:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 28 okt 2010 00:42 
Okay, enig...Damon er lidt hot. Jeg kan huske, jeg forste gang saa ham i den serie, der hedder Young Americans, hvor han forelsker sig i en "dreng" paa samme skole som ham. Men det viser sig saa at vaere en pige, der har klaedt sig ud. Men jeg har haft ham i baghovedet siden da, og blev positivt overrasket, da jeg langt om laenge saa ham igen, i The Vampire Diaries.


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 28 okt 2010 00:43 
Spurn skrev:
Hver gang der kommer en ny serie PRØVER jeg at følge med, men mister hurtig lysten, da de ikke rigtig spejler miljøet rigtigt, ikke engang myten bliver spejlet rigtigt. OK. det er meget hype lige nu, og det acceptere jeg, men jeg synes det skader miljøet mere end det gavner.

P.s. jeg hader sookie stackhouse.


Hvorfor og hvordan synes du, at det skader miljoet mere end det gavner egentlig?


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 28 okt 2010 03:19 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Mona Mayfair skrev:
Spurn skrev:
Hver gang der kommer en ny serie PRØVER jeg at følge med, men mister hurtig lysten, da de ikke rigtig spejler miljøet rigtigt, ikke engang myten bliver spejlet rigtigt. OK. det er meget hype lige nu, og det acceptere jeg, men jeg synes det skader miljøet mere end det gavner.

P.s. jeg hader sookie stackhouse.


Hvorfor og hvordan synes du, at det skader miljoet mere end det gavner egentlig?

Fordi at folk får et forkert syn på hvad vampyrer og vampyrisme er. Så når man siger man er vampyr tror de, at man tror, at man glimter eller kan flyve. (som vi jo ikke kan). Og så synes jeg at miljøet dermed bliver mere latterliggjort end fremvist positivt og respektabelt.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 28 okt 2010 21:11 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 04:13
Indlæg: 73
Geografisk sted: Haderslev
Oversættelser: 0
Jeg syntes dog lidt at i The vampire diaries kommer lidt tæt på det i kalder Sangvinikere
Der er dog få ting der så lige adskiller sig meget, som det med flyvning, hurtighed osv.. Og så det at de skal have en eller anden sær forhekset dims på hvis de skal gå i sollys.. Men de spiser da som ganske normale mennesker.. Det gør de ikke i de andre jeg har set.. Hvilket først for mig (der har set utroligt meget med vampyrer) var rimeligt sært.. Og det er nok der de udskiller sig fra de andre serier.. Og så det med at de godt kan leve af dyr eller andet.. Men får størst udbytte af mennesker ellers har de ikke rigtigt nogen energi


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 29 okt 2010 01:24 
Spurn skrev:
Fordi at folk får et forkert syn på hvad vampyrer og vampyrisme er. Så når man siger man er vampyr tror de, at man tror, at man glimter eller kan flyve. (som vi jo ikke kan). Og så synes jeg at miljøet dermed bliver mere latterliggjort end fremvist positivt og respektabelt.


Ja det har du ret i... folk har det med at antage, at vi er fuldstændig uden realitetssans. Men ofte så synes jeg det virker til, at der skal fokus på stereotyper og overdrevne typer, for at folk generelt får øjnene op, og så kan vi så derfra arbejde os ned på et menneskeligt-vampyrniveau.
Alternativet er at vi finder på et nyt begreb for det vi er......istedet for at kalde os "vampyrer".


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 29 okt 2010 03:10 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Mona Mayfair skrev:
Alternativet er at vi finder på et nyt begreb for det vi er......i stedet for at kalde os "vampyrer".

Ja, den har jeg længe gået og tænkt over. Men der er jo noget romantisk over "vampyr" og "vampyrisme" og udtrykkene passer også til tilstanden. :|

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 29 okt 2010 10:42 
Offline
Niveau 2
Niveau 2

Tilmeldt: 20 okt 2010 21:07
Indlæg: 26
Geografisk sted: Nivå
Status: Lifestyler
Oversættelser: 0
Spurn skrev:
Mona Mayfair skrev:
Alternativet er at vi finder på et nyt begreb for det vi er......i stedet for at kalde os "vampyrer".

Ja, den har jeg længe gået og tænkt over. Men der er jo noget romantisk over "vampyr" og "vampyrisme" og udtrykkene passer også til tilstanden. :|



Det er viiiirkelig et romantisk ord! :) Og jeg synes der er mange former for vampyrer, det vigtigste er at man drikker blod og er udedøelig ( I mine øjne) Og det er de jo, så altså, du må for min skyld hade eller elske det, men ikke kritiser hvad andre mener :) For en mening er jo individuelt...
Og plus det, så synes jeg måske vi burde skifte ord, det lyder virkelig godt med vampyr, men det er vi jo ikke, vi blod elsker eller har en blod Fetish, vi skal være udedøelige for at kunne være en vampyr, men på den anden side så har vi jo mange ligeheder med vampyrer, så måske vi er vampyrer? bare dødelige vampyrer???.... I don't know :S Jeg forsøger stadig at finde hoved og hale i hvad jeg er.

Men uanset hvad, elsker jeg vampyrer også de der kærligheds nogle :oops: Sån er jeg bare skabt :D

_________________
[*] Love Sucks [*]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 29 okt 2010 11:03 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
*Sunshine* skrev:
Og plus det, så synes jeg måske vi burde skifte ord, det lyder virkelig godt med vampyr, men det er vi jo ikke, vi blod elsker eller har en blod Fetish, vi skal være udedøelige for at kunne være en vampyr, men på den anden side så har vi jo mange ligeheder med vampyrer, så måske vi er vampyrer? bare dødelige vampyrer???.... I don't know :S Jeg forsøger stadig at finde hoved og hale i hvad jeg er.

Men uanset hvad, elsker jeg vampyrer også de der kærligheds nogle :oops: Sån er jeg bare skabt :D

Altså, 8 ud af 10 gange kalder jeg vores tilstand for "moderne vampyrisme", men det er selvfølgelig bare et udtryk jeg selv har taget til mig. "Moderne vampyrer". For vi er jo moderne, da vi lever i en moderne verden, med andre krav end førhen. Den vampyr jeg vil kalde vampyr er nok den fra myterne, da det jo er der det hele stammer fra, men man kunne også kalde den for den historiske vampyr. Vampyren der derimod er i fiktion vil jeg kalde den romantiske vampyr, da det tit er et romantisk billede der bliver lagt ned over vampyren i fiktion.

Nok om det. Har lavet en ny tråd omhandlende dette i "vampyrisme 101"

Stay on topic! Vampyrer i film osv.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 08 feb 2011 20:54 
Jeg har ikke tal på alt det lort jeg har læst og set.. jeg kan lave en liste:

Bøger jeg ejer:
Sookie serien 1-3
anne rice 1-5
nattens hus 1-3
vampire diaries 1-5
Dracula
Blodets nætter
lange tænder
bid
i nattens skove
mørkets skygger
dennis jügensens slim serie 1-5
ondt blod

Serier jeg har set:
true blood
vampire diaries
buffy
angel

film jeg ejer orginalt:
blade 1-3
queen of the damned
underworld
van helsing
bill eagles's dracula
bloodrayne
underworld: evolution
john carpender's vampires
djævlens datter
frostbite
the lost boys
vampires: los muertos
vampires: the turning
the league
dracula 2001
interview with a vampire
Dracula
ultra violet
nattens engle
Rise
30 days of night
twilight
dracula - dead and loving it
nightwachers
daywatchers
dracula: the legacy
discoverys horror
dusk till dawn 1-3

film jeg har set (som jeg husker)
new moon
eclipse
daybreakers

Jeg har set og læst den del mere men det er ikke lige alt jeg husker. måske kommer der mere på.

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad følger i med i af film, serier, bøger etc?
Indlæg: 11 feb 2011 00:54 
Jeg kan altid gense den allerførste scene med Bill og Sookie i True Blood!!...Sidder lige og ser det igen..igen igen. Jeg er helt paf hver eneste gang Sookie siger "you're our first...vampire.." og Bill smiler og siger "...am I that obvious?".....jeg er helt forelsket! :P


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 113 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'