Dato og tid er 28 mar 2024 13:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fantastiske vampyrforfattere
Indlæg: 21 okt 2010 13:31 
Offline
Niveau 2
Niveau 2

Tilmeldt: 20 okt 2010 21:07
Indlæg: 26
Geografisk sted: Nivå
Status: Lifestyler
Oversættelser: 0
Jeg ved godt hvor 13 år gammel jeg lyder, når jeg vil læse om vampyr romantiske bøger som Anne Riche (interviwe with the vampire/ Queen of Damned ect.) eller Stephanie Meyer (Twilight/ New Moon ect.), men jeg er netop nu blevet færdig med alle udgivede bøger fra L J Smith, hun er min abselut ynglings forfatter! :P
Og nu ville jeg vide, hvad I synes er de bedste bøger der beskriver vampyre eller vampirisme?
Hvem jeres ynglings forfatter er og hvad de har skrevet der fangede jer.

Det behøver ikke være romantiske vampyr historier, det kan være ALT bare det handler om vampyrer eller vampireisme :)

_________________
[*] Love Sucks [*]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 21 okt 2010 14:50 
Jeg synes stadig det er Anne Rice, der tager førstepladsen :)

Mest fordi hendes bøger skaber en verden, man egentlig godt kunne forestille sig eksisterede i vores menneskelige verden. Men de handler ikke blot om vampyrer, men mere om de problemstillinger de lever med. Og også om nogle af de samme problemstillinger, som mennesker lever med. De er ikke "bare" kærlighedshistorier, eller "krigshistorier" som mange af de andre bøger og film bygger på.


Top
  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 21 okt 2010 15:27 
Offline
Niveau 2
Niveau 2

Tilmeldt: 20 okt 2010 21:07
Indlæg: 26
Geografisk sted: Nivå
Status: Lifestyler
Oversættelser: 0
Jeg må give dig ret i hun er rigtig dygtig!
Jeg er stadig selv mere til L J Smith, men det er mange af de samme grunde til jeg kan lide hende. Vil også sige at det da selvfølgelig også skyldes den meget store mængde af kærlighed der bliver skrevet i L J smith bøgerne der fanger mig :I hehe

_________________
[*] Love Sucks [*]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 21 okt 2010 19:39 
*Sunshine* skrev:
Jeg må give dig ret i hun er rigtig dygtig!
Jeg er stadig selv mere til L J Smith, men det er mange af de samme grunde til jeg kan lide hende. Vil også sige at det da selvfølgelig også skyldes den meget store mængde af kærlighed der bliver skrevet i L J smith bøgerne der fanger mig :I hehe



Hehe ja det er jo også et meget relevant emne for de fleste mennesker OG vampyrer:) Jeg kan bare ikke rigtig komme ud over det der med at vampyrerne i twilight og vampire diaries kan rende rundt i dagslys ;)


Top
  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 22 okt 2010 10:15 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Jeg har faktisk ikke læst ret meget fiktion omhandlende vampyrer, men har dog læst et par stykker af Anne Rice, så.. må gå ud fra at jeg ikke rigtig kan komme med en mening om dette. :)

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 23 okt 2010 21:49 
Offline
Niveau 0
Niveau 0
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 20:41
Indlæg: 5
Geografisk sted: Næstved
Køn: Kvinde
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Jeg kan også rigtig godt lide L.J Smith's the vampirer diaries.
- Jeg er VILD med damon hans måde at være på, han har det menneskelige over sig, men alligevel ligger rovdyret lige i overfalden, har altid følt mig draget til det 'lidt onde' og smerte til en vis grad.

- Det med at de kan være ude i dagslys pga de gamle ringe som er forheksede, og de gamle ting som bonnies amulet syns jeg er intressant da jeg så kommer i sådanne tanker som: 'Hvad nu hvis det var sådan'? Hvad nu hvis der findes sådanne ting osv, elsker at leve mig ind i miljøet.

- Jeg elsker at gå ture med min hund om aftenen op til kanten af skoven hvor jeg bor, og bare gå med tanker som: 'at det på en eller anden måde ville drage mig til at ønske der kom en damon agtig skikkelse ud og bortførte en om man vågner op i et hensides hus med bidmærke i halsen osv, det lige mig (;


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 24 okt 2010 18:42 
Offline
Niveau 2
Niveau 2

Tilmeldt: 20 okt 2010 21:07
Indlæg: 26
Geografisk sted: Nivå
Status: Lifestyler
Oversættelser: 0
Åhhh du er vild med tv serien ikke?
Mmm hvis du som mig elsker 'the bad guys' skal du heeelt sikkert læse bøgerne!! Mm mm mmm, der er han bare den dejligste person! Totally the love of my life ;)

~ Men kender det alt for godt! Det virkelig interessant, for som du siger " Hvid nu hvis det var sådan?" mmm elsk på den tanke gang!

~ Og elsk på at gå med tanken om, ' Damon kom nu og angrib mig!! please, pretty pretty please' Det er altså meget sjovt, sådan noget ;) Hehe, ville da helt sikkert ønske at jeg kom ud for det!

_________________
[*] Love Sucks [*]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 29 okt 2010 12:35 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Må hoppe med på vognen L J Smith skriver fantastisk gode bøger ^_^

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 30 okt 2010 16:01 
Offline
Niveau 2
Niveau 2

Tilmeldt: 20 okt 2010 21:07
Indlæg: 26
Geografisk sted: Nivå
Status: Lifestyler
Oversættelser: 0
Frk.Mørck skrev:
Må hoppe med på vognen L J Smith skriver fantastisk gode bøger ^_^



Åhh yaaay, endnu en der har læst hendes bøger ^____^ <3
Hun er en utrolig forfatter ^^

_________________
[*] Love Sucks [*]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Fantastiske vampyr forfattere.
Indlæg: 11 feb 2011 14:52 
Jeg har også læst smiths bøger... jeg læste dem på dansk for mange år siden. De første er ret gamle. men det er ikke lang tid siden jeg genlæste dem på engelsk. og Damon er helt klart at foretrække frem for den alt for pivede bror.

hvad angår det med dagslys. jeg hader at twilight skinner som diamanter... det er bare for gay for mig, men kan jeg ikke klare vampyrer der ikke kan gå i dagslys. så meget for en overlegn race... og hvordan kan de gå i måne lys der bare er reflektiuon fra månen... jeg hader historier med fejl og det er en af de største i vampyr fiktion

-Lady Fayd


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'