Dato og tid er 15 maj 2024 12:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 10 feb 2011 20:30 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2010 22:44
Indlæg: 54
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Jeg går dagligt en lille tur, bare for at komme lidt væk fra computeren, tv'et og lektierne osv. så går jeg op i en lille skov (mere en klump træer, men sådan afskærmet og lidt udenfor byen).. jeg får gået en tur, får lidt frisk luft og der er så dejligt uforstyrret! -Som regel sådan en 20-30min.

-Fik ordentligt forskrækket et par fugle i dag, de var ikke lige klar på at jeg også skulle være der. der kommer ikke så mange der. Så en af fuglene fløj så tæt forbi mig at jeg et øjeblik var bange for den ville flyve ind i mig!
det er rart, selvom det er sjasket og vådt og fugtigt lige nu, men glæder mig til når det begynder at spire :D
Jeg nøjes med at nyde naturen og alt det den kan helt af sig selv .. -At tage den ind på mit værelse er som tortur ;)

_________________
Nocturnally helpless and weak in the light ..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 16 feb 2011 01:15 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 04:13
Indlæg: 73
Geografisk sted: Haderslev
Oversættelser: 0
Jeg havde en del planter.. Men min roomie er desværre allergisk overfor alt der er grønt åbenbart så var nødt til at smide dem allesammen ud :/ (Jeg gemmer stadig mit figentræ)

Men jeg har altid været super glad for det der med planter og har anlagt hele min mormors have (Den var hun rigtigt glad for)

Jeg kan desværre ikke hjælpe med tips eller noget som helst.. Jeg vander dem altså bare og pludre lidt til dem?!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 16 feb 2011 21:12 
Nå ja, man skal snakke til dem! Det gør jeg aldrig....må hellere starte på det :D


Top
  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 16 feb 2011 23:10 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 04:13
Indlæg: 73
Geografisk sted: Haderslev
Oversættelser: 0
Mona Mayfair skrev:
Nå ja, man skal snakke til dem! Det gør jeg aldrig....må hellere starte på det :D


Ja det skulle virke ret godt!

Jeg har aldrig haft en død plante så jeg tror at jeg snakker godt :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 17 feb 2011 00:00 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Jeg har lidt hyacinther og en sukkulent plante i mit vindue, men bor lige pt. 3 mennesker i en 2 værelses så har ikke megen plads. Vi har også 4 orkideer.
- Jeg kommer "originalt" fra landet af så har erfaring med at have alle mulige dejlige spiselige ting i haven, det kan man godt savne herinde i byen :) Den lejlighed jeg er skrevet op til har en rimelig stor altan så regner absolut med at have et mini drivhus der.
- En ting jeg dog aldrig har mestret at få til at overleve er kødædende planter, de dør altid fra mig :/ De er ellers så fine.

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 17 feb 2011 01:07 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Lyder til at planter overlever bedre i den lejlighed end mennesker! :P

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 17 feb 2011 13:10 
Ja kødædende planter! Dem kan jeg heller ikke få til at overleve. Sidst jeg havde en, tror jeg ikke den fik så meget som en eneste flue at spise, så måske det var derfor? Jeg troede bare godt de kunne overleve længe uden en flue eller hvad der nu ellers måtte kravle ind i "munden" på dem.


Top
  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 17 feb 2011 14:37 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Mona Mayfair skrev:
Ja kødædende planter! Dem kan jeg heller ikke få til at overleve. Sidst jeg havde en, tror jeg ikke den fik så meget som en eneste flue at spise, så måske det var derfor? Jeg troede bare godt de kunne overleve længe uden en flue eller hvad der nu ellers måtte kravle ind i "munden" på dem.

Jamen nu er en stue jo ikke ligefrem en jungle af myg. Dem skal man sgu fodre! Ligesom en hund/kat, whatever :D

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 17 feb 2011 14:40 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Jeg fodrede mine men de døde alligevel :p Så for mig var det ikke det der havde skylden :)

Og så lige lidt nørde facts: Mythbusters (The ultimative source of all knowledge!) har bevist med deres mange eksperimenter at planter godt kan lide klassisk musik og folk der snakker med dem. De kan til gengæld også godt blive kede af det hvis de blir' slået/gået ind i, whatever. Så opbevar jeres planter pænt og snak med dem ^^ De blir' også gladere hvis de vokser op ved siden af sine søskende/forældre planter (nørde nørde lang forklaring om arters overlevelse og biokemiske processer).

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Grønne fingre?
Indlæg: 18 feb 2011 00:23 
Haha sejt! Jeg har også lige modtaget frøene til mine blåregn planter :D Jeg er rigtig spændt på at komme igang med dem, og de japanske ahorntræfrø jeg også har købt, og se om jeg kan få dem til at spire og gro:)

Prøver lige at sætte et billede ind af blåregn frøet og den lille bitte urtepotte:
Billede


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'