Dato og tid er 28 mar 2024 12:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 07 jan 2012 20:56 
Offline
Niveau 0
Niveau 0
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2011 23:26
Indlæg: 8
Geografisk sted: Herning
Oversættelser: 0
Amras skrev:
Er udmeldt af folkekirken men hvis jeg skal være tilknykket et statsgodtkendt trosamfund, så er det Forn Siðr


Skal snart ha meldt mig ud af folkekirken og ha tilmeldt mig Forn Siðr. Er selv Asetroende(eller noget deromkring :P).
Baggrunden bage asetroen er "drømme", hvor jeg har fundet mig ved siden af Odin en gang på en mark. Har også fundet mig ved foden af en regnbuebro og i en festhal. Jeg tror jeg har set glimter af Asgaard. Det specielle ved disse drømme er, at jeg har "følt" drømmen. Normalt drømmer jeg i grå-hvid film :S. Og nu er man sig selv. Kan høre og mærke vinden. Føltes lidt overnaturligt.

_________________
My bloodhunger scares me. I didn't mean to do it.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 08 jan 2012 01:20 
Amras skrev:
Mona Mayfair skrev:
Amras: Du kan vel ikke være agnostiker, hvis du VED at højere magter eksisterer?


Tænke det nok. Hvad hedder det så?


Jeg ved ikke hvad hedning og new-age går ind under.....men du er vel troende i en eller anden grad i hvert fald :)


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 08 jan 2012 10:59 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 21:18
Indlæg: 46
Geografisk sted: København
Oversættelser: 0
Mona Mayfair skrev:
Amras skrev:
Mona Mayfair skrev:
Amras: Du kan vel ikke være agnostiker, hvis du VED at højere magter eksisterer?


Tænke det nok. Hvad hedder det så?


Jeg ved ikke hvad hedning og new-age går ind under.....men du er vel troende i en eller anden grad i hvert fald :)


Jow, jeg er troende i en eller anden grad :)
Så har jeg en bedre beskrivelse af hvad jeg mener: Naturalistisk panteisme og determinisme

Hvad hedning har med at gøre er at jeg tror på moder jorden (også et typisk new age træk) og at gud er et med universet (panteisme)

_________________
Jeg er som livets vand, der strømmer ud til tørstende mennesker


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 08 jan 2012 14:47 
Jeg er tilknyttet left hand path. guder er der mange af men jeg kan ikke beskrive alle guder her og hvad de kan da det er en personlig ting for mig, men jeg kan tillade mig den frihed at skrive nogle dem ned: lillith tiamat hecate kali babalon ogsåvidere.


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 08 jan 2012 16:18 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2011 22:05
Indlæg: 98
Status: Menneske
Oversættelser: 0
det lyder utroligt spændende krysaniki, jeg genkender flere af de guder du nævner, dog har jeg ingen nævneværdig viden omkring dem

jeg var ikke klar over right left hand path før nu ^^

har du kendskab til quetzalcoatl, og ville du betragte denne for en gud i left hand path?

_________________
:]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 08 jan 2012 20:18 
mener jeg har læst om den et eller andet sted for lang tid siden kan ikke huske hvad den står for. ( mener nok jeg har læst om den i den sataniske bible skrevet af anton szandor lavey ) men ville da gerne høre om denne gud i en pm.


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 08 jan 2012 20:30 
ok nu kommer mit svar... jeg kan lige så godt være ærlig og sige at jeg ikke tror på en skid. jeg har ikke oplevet noget der overbeviser mig om at der er andet i verden der styrer den. Men jeg VED at der er mere mellem himmel og jord end vi har fundet ud af. ikke fordi der nødvendigvis er spøgelser, men hverdag finder man nye dyrearter og der er en grund til at fysikere ikke er en uddød race... der er mere der kan opdages. men jeg tror ikke på neget af det før jeg føler at det er sandheden. og sandhed har jeg ikke fundet meget af i religion indtil videre.


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 09 jan 2012 04:34 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2010 15:12
Indlæg: 31
Geografisk sted: Albertslund
Oversættelser: 0
jeg er hvad man kan kalde kultur asetro forstået på den måde af jeg bekender mig til en masse af den hedenske lærer og bruger aser og vaner som symboler på forskellige aspekter i livet og naturen men om jeg tror på af der findes noget der liner guder nej
det findes der ingen beviser for og som sådan tror jeg af man skal tage alt religion med et gram salt og udgrave det man kan bruge og kalde tosse tekst for tosse tekst

ps vikingerne var tros alt kendt for af tage svampe og opium og solstik har jo nok også spillet en rolle i de mellem østelige og asiatiske religioner

_________________
Those who fear the darkness have never seen what the light can do


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 09 jan 2012 08:02 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 21:18
Indlæg: 46
Geografisk sted: København
Oversættelser: 0
the farlen skrev:
ps vikingerne var tros alt kendt for af tage svampe og opium og solstik har jo nok også spillet en rolle i de mellem østelige og asiatiske religioner


Jeg har aldrig hørt om at vikinger er kendt for at havde taget opium og svampe samt at solstik har spillet i de Mellemøsten og asiatiske religioner.
Har du et dokumentation for påstanden?

_________________
Jeg er som livets vand, der strømmer ud til tørstende mennesker


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad tror I på?
Indlæg: 09 jan 2012 14:53 
jeg har heller i8kke hørt om det... men det virker ikke usandsynligt.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 100 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'