Dato og tid er 19 apr 2024 13:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kannibalisme
Indlæg: 07 mar 2011 11:18 
Flere gange har jeg gået med tanken. Er det jeg og andre sang vampyrer gør kannibalisme?

Jeg ser ikke mig selv som kannibal, men er meget interesseret i hvad andre har af tanker og holdninger til emnet.

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Kannibalisme
Indlæg: 07 mar 2011 16:16 
Jeg opfatter det heller ikke som kannibalisme. Nok mest fordi blod er en kropsvæske. Og fordi jeg heller ikke ville kalde dem, som indtager andre kropsvæsker (spyt, sæd) for kannibaler.


Top
  
 
 Titel: Re: Kannibalisme
Indlæg: 07 mar 2011 16:50 
god pointe.

men jeg har lidt svært ved at sætte kropsvæsker i bås. mest fordi spyt, sæd, urin mm "kommer ud af sig selv". Blod er i et, ofte, lukket system. men gøre det nogen forskel?

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Kannibalisme
Indlæg: 07 mar 2011 17:23 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Jeg vil mene at kannibalisme kræver at der indtages noget "fast" f.eks. kød hvor de forskellige væsker jo alle er flydende og derfor ikke går ind under den katagori.

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kannibalisme
Indlæg: 07 mar 2011 17:33 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Citat:
Cannibalism: the eating of human flesh by another human.


Ja jeg ser også kannibalisme som det at spise kød fra et andet menneske, hvis man altså er menneske ;). Kan godt se at man måske kan køre det lidt sammen, at drikke blod og bide i kød. Men kannibalisme handler jo om at få proteiner ud af kød, for at overleve, hvorimod hos sangvinikere er det blodet, som opretholder en næsten usynlig balance, og det vil jeg mene er en stor forskel.

Jeg har overvejet kannibalisme, som tankeeksperiment. Kan det overhovedet være så problematisk at spise menneskekød? Hm. Mener dog på ingen måde at det kan forbindes til sangvinsk vampyrisme direkte. Måske kan det indirekte, men så tror jeg mere at man ville blive sat i en anden bås end moderne sangvinsk-vampyr.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kannibalisme
Indlæg: 07 mar 2011 20:48 
jeg kunne finde på at smage menneske kød, hvis det var lovligt og der ikke ville være konsekvenser. hihi, men det er jo let at sige. jeg ved ikke hvordan jeg ville have det hvis jeg stod i situationen. nogen ting vil jeg bare gerne kunne sige at jeg har gjort og ikke bakket ud af.

Men jeg er glad for at få jeres mening. Med mit held kommer der en dag hvor jeg af den ene eller den anden grund skal forsvare mig imod "er du kannibal?" spørgsmålet. Nu er jeg lidt mere rustet til opgaven.

-Lady Fayd


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'