Dato og tid er 28 mar 2024 12:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ud af kisten?
Indlæg: 15 dec 2010 15:08 
Det må det vel hedde i vores tilfælde...

Med andre ord: Hvor åbne er i omkring jeres vampyrisme over for omverdenen? Over for kæreste(r), venner, familie, arbejdskollegaer, på nettet osv. Eller hører vampyren i jer kun til hjemme i privaten?

Og hvordan kommer i ud af kisten i en specifik situation? Hvad siger i til folk for at forklare hvad i er?


Top
  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 15 dec 2010 17:31 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Altså, jeg har været meget mere åben overfor det i mine tidligere dage, hvor folk altid spurgte mig om det, fordi at jeg havde haft en enkelt samtale med en om det. Men nu om stunder er der ikke så mange der spørger. Jeg har dog intet imod at snakke om det, men er til gengæld sjældent endt i en situation hvor det lå til højrebenet at komme ind på det.

På internettet er det meget nemmere, for der melder man sig jo ind, i stedet for at man skal proklamere med det i den virkelige verden, selvom man dog kunne det; men det ser jeg mere som prædiken, som jeg ikke er den store fan af.

Hvis jeg ender i en situation hvor jeg skal forklare det, hvis folk har spurgt, så indrømmer jeg selvfølgelig først, at jeg er en vampyr, og så ser de lidt skeptisk på en, og så tilføjer man lige detaljer til hvad det vil sige at være en moderne vampyr. Så kigger de lidt på hinanden og griner lidt, og det accepterer jeg, for de fleste er uvidende derom, og hvis jeg selv kørte den videre for at overbevise dem, så ville det nok nærmere ende i en slags 'god-joke' der er kørt for langt.

Derimod, hvis der er en interesseret der spørger, så holder jeg mig ikke tilbage for at forklare det ene eller det andet, da det giver mig afløb for min person, uden at jeg nødvendigvis 'presser' det ned over hovedet på personen. Det er dog oftest med ligesindede eller andre vampyrer.

Jeg har dog ikke sådan været i en situation hvor jeg følte at jeg blev nødt til at fortælle hvad jeg er, da det egentlig er ret irrelevant for folk at vide, med mindre jeg lever med dem på daglig basis, som f.eks. med en kæreste.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 15 dec 2010 21:13 
Sådan har jeg det også for det meste. Altså de fleste gætter mit tilhørsforhold ud fra min påklædning og interesser inden for film og bøger, hvis man snakker om den slags, men selve hvad det egentlig handler om, at være moderne vampyr, det fortæller jeg naturligvis også kun om, hvis nogle virkelig er oprigtigt interesseret og stiller spørgsmål om det.


Top
  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 08 feb 2011 21:32 
jeg ved ikke om jeg er ude af kisten over hovedet... jeg tager i mod et hvert tilbud (bevidst og ubevidst) om at snakke om det emne jeg kender så godt, men jeg taler kun om det hvis andre snakker om det... jeg ved ikke om folk har tænkt over hvad jeg er, men det er også lige meget. bare jeg ved det.

for at det ikke skal være løgn er jeg engang blevet beskyldt for at være det. jeg ved ikke om det var en slags mobning, men jeg kunne ikke lade være med at smile da drengen sagde det... en af de bedre oplevelser...

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 09 feb 2011 23:12 
Ja det har jeg også oplevet en del gange :) Det er da meget rart at få at vide fra folk der aldrig har mødt en før, og som ikke i forvejen har en anelse om hvem eller hvad man er. Det bekræfter jo ligesom det man selv går og tænker/føler/oplever.

Men ville i nogensinde være ærlige omkring jeres vampyrsider, hvis i fx blev spurgt nærmest direkte om det af en kollega?


Top
  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 10 feb 2011 08:16 
Det kommer an på det forhold jeg har med den kollega. Jeg tænker primært på om det kan skade mig senere. fx ville jeg ikke sige det til bossen lige før en forfremmelse. for hver ting man gør er der en reaktion. Og jeg er typen der ikke er spontan og jeg tænker meget over hvad jeg gør og de konsekvenser det får..

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 16 feb 2011 21:51 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Jeg holder mig i kisten xD
Dyrker kun min "natur" med folk som deler den. Orker ikke at skulle forklare folk en masse ting og er heller ikke sikker på hvordan jeg skulle forklare det. Jeg mener, jeg ved ikke selv hvad jeg "er" endnu, så kan heller ikke fortælle det til andre :) Og de ville nok også synes man var lidt sær.

Og så er min tøjstil fuldstændig "normal", so they would never see it coming ;)

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 17 feb 2011 08:39 
hehe, mørch.... en ulv i fåreklæder...

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 22 feb 2011 19:05 
Offline
Niveau 1
Niveau 1
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 okt 2010 21:49
Indlæg: 10
Geografisk sted: Nørresundby
Oversættelser: 0
Hmm...
Ulig alt andet er jeg kun åben omkring emnet med folk jeg stoler 110 % på, måske fordi jeg stadig synes det er en underlig og absolut ikke anerkendt tendens at have og da det for mig mest handler om de blodige og seksuelle aspekter i det er det ikke noget jeg bringer på banen med mindre folk spørger eller jeg ved at de deler de tendenser...

_________________
"Kun en vampyr kan elske dig for evigt"


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ud af kisten?
Indlæg: 22 feb 2011 21:18 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2011 20:05
Indlæg: 65
Geografisk sted: Skanderborg
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
jeg er åben omkring det overfor mine venner og har været det overfor de kærester jeg har haft igennem tiden, endda nogle af dem der har været så flinke at være min donor for den periode hvor at forholdet var der.
jeg har det sådan at hvis folk ikke kan lide jeg er som jeg er, er det vel deres problem. og må sige jeg ikke har mistet nogle venner eller kærester på den bekostning endnu.
men jeg holder det hemmeligt overfor min familie, da min mor og familiemedlemmer i den forgræning er utroligt overtroiske og ville sikkert forsøge at komme mig til livs hvis jeg fortalte dem det.
men igen, det er meget få ting der er sket i mit liv, som jeg deler med mine forældre.

for at forklare hvad jeg er, siger jeg det sådan set bare som det er, og selvom nogle har reageret med et vist ubehag i ansigtet er de dog faldet til ro, efter en grundig forklaring om at det kun er fra frivillige, som jeg er 100% sikre på intet fejler, da der også har været bekymring omkring mit helbred på den bekostning, fra vennernes side.

så min kiste er sgu vidt åben for alle andre end familien (:

_________________
The Darkness rests in me


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 97 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'