Dato og tid er 28 mar 2024 10:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 29 okt 2010 11:26 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Indledning

Grundet en anden tråd blev jeg inspireret til at lave denne omhandlende hvad vi kalder os, og hvad vi skal kalde andre dele af hele denne vampyr-mani. Personligt bruger jeg selv nogle udtryk, som jeg egentlig godt vil høre jeres tanker om, (og indflydelse på), så vi kan blive enige om hvilke udtryk vi bruger, når vi snakker om en bestemt type vampyr.


Udtrykkene er som følgende.

  • Den moderne vampyr (moderne vampyrisme)
Den moderne vampyr er vampyren af i dag (20. og 21. århundrede), som virkelig er til. Vi lever grundet enten et psykisk eller fysisk behov, som låner fra den mytiske og romantiske vampyr.

  • Den romantiske vampyr (romantisk vampyrisme)
Den romantiske vampyr er den vampyr der er i fiktion, hvor den 'mytiske vampyr' har ændret sig, og er blevet direkte kanoniseret til at være et romantisk og seksuelt væsen.

  • Den fanatiske vampyr (fanatisk vampyrisme)(Også kendt som den kliniske vampyr)
Denne type vampyr er hvad vi også ville kalde 'bad blood' eller 'dårligt blod', som skader vampyrsamfundet mere end det gavner. Typiske fanatiske vampyrer tror direkte på den mytiske vampyr og handler efter sådant. E.g. slå folk ihjel for at drikke deres blod ol.

  • Den mytiske vampyr (mytisk vampyrisme)
Den mytiske vampyr derimod er grundlaget for alle andre udtryk om vampyrer. Det er den mytiske overlevering i legender, myter og lignende historier, som for det meste er baseret på frygt.


Afslutning

Hvis vi alle kan tilskrive os disse udtryk, så vil jeg udarbejde en yderligere (dog grundig) artikel omkring udtrykkene til hjemmesiden og forummet, så vi alle er enige om hvad vi snakker om, og andre kan følge os, ved at besøge siden.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 15 nov 2010 01:23 
Jeg kan godt erklære mig enig så langt :)

Men er vi ikke i det 21. århundrede? (bare en lille detalje)


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 15 nov 2010 01:36 
Jeg tror egentlig, at jeg vil til at kalde mig "moderne vampyr" istedet for bare "vampyr" for der er alt for mange der enten (med vilje) misforstår, laver sjov med det, eller antager for mange ting omkring mig/vampyrisme når jeg bare siger "vampyr".


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 15 nov 2010 14:21 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Mona Mayfair skrev:
Jeg kan godt erklære mig enig så langt :)

Men er vi ikke i det 21. århundrede? (bare en lille detalje)

Jo det er vi, men tænkte, vampyrisme af moderne art har også været til i det 20. århundrede. Men har ændret det til begge århundreder.

Mona Mayfair skrev:
Jeg tror egentlig, at jeg vil til at kalde mig "moderne vampyr" istedet for bare "vampyr" for der er alt for mange der enten (med vilje) misforstår, laver sjov med det, eller antager for mange ting omkring mig/vampyrisme når jeg bare siger "vampyr".

Præcis, og det er derfor jeg har lavet disse betegnelser. Bruger selv moderne vampyrisme.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 15 nov 2010 16:53 
Ahh good point omkring det 20./21. århundrede...


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 08 feb 2011 20:58 
Jeg ville tilføje wanna be til listen evt under fanatisk.

folk der forsøger at bilde andre ind at de er vampyrer med hvad der hører til at de har magiske kræfter og den slagt. Dem der i virkeligheden bare er tosser...

de spreder også ideen om at dem der kalder sig vampyrer er skøre

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 09 feb 2011 23:09 
Jeg synes vi skal passe på med wannabe udtrykket....når vi selv bruger det ord, så er vi jo netop selv med til at skabe den der stemning, som i sin tid gjorde at vi selv var bange for at få stemplet wannabe.
Og helt praktisk talt...hvor mange har i rent faktisk mødt, der påstår at de er udødelige og har vildt overnaturlige krafter og lever evigt? Jeg har endnu ikke mødt nogle.


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 10 feb 2011 08:23 
jeg mødte en dreng engang der sagde at han kunne få ting til at flyve og andet i den der og at han ikke ældes på samme måde som andre. han var flink nok, men svær at tage seriøst.

jeg er klar over at når man peger på en person er der 3 fingre der peger tilbage på en selv. men jeg har før set fora hvor folk lyver... åbenlyst for at virke seje. for almindelige teenagere ville de sige at de havde taget så og så mange stoffer og været i fængel for at være seje. Hvad vil vampyr aspiranter ikke sige?

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 10 feb 2011 12:16 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Enhver moderne vampyr der bare har en smule indsigt i verdenen ville aldrig sige at de f.eks. kunne flyve og forvandle sig til flagermus, men kan godt se, at man som ung teenager kunne finde på det, for at virke lidt sej. Vi har dog ikke stødt ind på noget i den retning herinde endnu.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 10 feb 2011 17:32 
Men hvor mange ville indrømme og klassificere sig selv som wannabe på et sådant site her?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'