Dato og tid er 28 mar 2024 15:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 10 feb 2011 18:08 
handler det om hvad man ville kalde sig selv herinde? for jeg tror da ikke der er nogen der vil kalde sig for mytisk vampyrer mm...

Men hvis man sætter sig i stedet af en wannabe og kigger på et forum som dette... de ved godt selv at de lyver så de tror ogsdå andre lyver når de siger at de er vampyrer. så hvad kan en løgn skade når alle gør det? hver tyv tror mand stjæler så at sige.

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 10 feb 2011 18:24 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
"Moderne vampyrisme" er hvad vi hører ind under, og de andre er betegnelser for hvad vi præcis IKKE er, men som folk tror vi er, eller tænker at vi tror at vi er. Det er bare så der er en større distinktion mellem hvilken slags vampyrisme man taler om.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 10 feb 2011 19:02 
Det var også det jeg gik ud fra. jeg bare lidt i tvivl...

-Lady Fayd


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 10 feb 2011 19:15 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Lady_Fayd skrev:
Det var også det jeg gik ud fra. jeg bare lidt i tvivl...

-Lady Fayd

Godt så :mrgreen:

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 21 feb 2011 03:28 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 feb 2011 11:45
Indlæg: 63
Geografisk sted: hørning
Status: Donor
Oversættelser: 0
jeg kan godt sætte mig ind i hvad du mener med alle de forskelig, og det lyder da meget fornuftigt, men mytisk vampyrisme som kun er kort forklaret med at den er baser på frygt, men frygt for hvad ? og hvad for de tilfredsstille sin lyst eller hvad man nu skal kalde det ?
:)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 21 feb 2011 15:49 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
natmann skrev:
jeg kan godt sætte mig ind i hvad du mener med alle de forskelig, og det lyder da meget fornuftigt, men mytisk vampyrisme som kun er kort forklaret med at den er baser på frygt, men frygt for hvad ? og hvad for de tilfredsstille sin lyst eller hvad man nu skal kalde det ?
:)

Den mytiske vampyr er legender, myter. Gamle skrøner som til sidst har skabt udtrykket "vampyr". Et blodsugende væsen, der ikke kan tåle sollys, som kan forvandle sig til tåge og/eller en flagermus. Dette var hvad folk faktisk frygtede som en reel fare, selvom det jo bare var det pure opspind. Folk var bange for at blive jagtet af en vampyr som ville tømme dem for blod. Folk blev bange for at gå ud i mørke, og hvis det var tåget ville de være ekstra forsigtige. Det er altså baseret på en frygt, eller nok nærmere en angst for noget ukendt, som slet ikke eksisterer.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 09 sep 2011 18:13 
Der er jo forskællige kategorier under vampirisme/vampyrisme og forskællige måder at udtrykke sig på og forskællige måder at få fuldkommenden mættethed enten om det er fysisk eller psykisk, men jeg kan godt lide ide`en om en oversigt/system, over de forskællige typer vampyr så vi ikke bliver forviredet, når vi ``diskotere`` og vi er jo godt klar over at vi ikke lyver, eller er wannabe`es. på nogen måde. Hvis folk siger det, som jeg ikke har oplevet endnu, er jeg da ligeglad, jeg er vampyr fordi jeg ved at jeg er vampyr og jeg er det af mange grunde. hvorfor folk typisk er bange er, fordi at det ikke er noget de kender til og tit har for mange fordomme og det er dem skal have tømt ud i så vi ikke, selv bliver stemplet som psykopater ^_^ og det er nok også det vi er lidt bange for.


Top
  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 08 jan 2012 14:17 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 21:18
Indlæg: 46
Geografisk sted: København
Oversættelser: 0
At den er en gamle emnen er jeg klar over men synes da stadig at det er reavelt

Jeg savner en afsnit ala "RPG vampire" og "lifestyre vampyre" og en anden afsnit som kan hedde "blodfetich"

There are also vampire lifestylers, which are often involved in vampire communities and can often be mistaken for being real vampires. Vampire lifestylers are people that dress and live a life similar to that of mythical/fictional vampires. They try to emulate the Hollywood and fictional image of a vampire as much as possible:

Having pale skin from staying out of the sun and/or the use of makeup
Adopting nocturnal lifestyles; wearing fashions seen in movies, television shows, and described in books (most often gothic, Victorian, and/or leather and usually in dark colors)
Wearing fake fangs
Wearing WildEyes contact lenses to make their eyes look vampiric (most often, Black-out, Cat Eye, Wildfire, Red Hot and White-out styles)
Adopting the use of "old world" language patterns
Decorating their homes to emulate gothic and/ or Victorian styles resembling the homes/lairs of vampires seen in movies, television shows and described in books, sometimes including a coffin that they sleep in
Some will even go to the extent of drinking blood although they have no need to do so.
In most cases, vampire lifestylers are regular humans that have chosen to live the lifestyle of a vampire. However, it should be noted that there are also real vampires who choose to live the lifestyle of a vampire (for example, Don Henrie from Sci-Fi Channel’s Mad Mad House). It is often very easy for real vampires to tell the real vampire lifestylers apart from the human lifestylers.

Another group of people that are sometimes involved with the vampire community and mistaken for being real vampires are blood fetishists. Blood fetishists are regular humans who engage in bloodplay (cutting, bloodletting and blood drinking) usually, but not always, within a BDSM setting. Although blood fetishists will often drink blood, they have no need to do so.

Yet another group of people that try to be involved with the vampire community are perhaps the most despised group of people by the vampire community; role players. The most predominant ones are the role players that play Vampire: The Masquerade by White Wolf Publishing. However, role players can be anyone who chooses to play the part of a vampire in any role playing game (RPG). What usually happens is that the role players begin to feel that they are the characters that they are playing. The lines between reality and role playing become blurred for them, and they begin to think and believe that they are vampires. Then they try to get involved with the vampire community, and try to pass themselves off as real vampires. However, they usually immediately expose themselves as role players by using RPG terminology and ideas (such as the different types/races of vampire clans (Brujah, Ventrue, etc.*), claiming to be immortal, being a member of a certain clan/house, etc*). Or, they come to the vampire community thinking that it is all RPG, and then find much to their disappointment that the vampire community is a very real community with a low tolerance for role players. However, it should be noted that sometimes playing role playing game may trigger the awakening of a latent vampire, and that there are some real vampires that also play role playing games for recreational reasons.

Society also tends to misuse the idea of vampires, and will sometimes refer to people as being vampires or exhibiting vampiric traits and behaviors. For example:

An accountant and/or phlebotomist may be described as a "bloodsucker"
An attractive woman dressed for a night of clubbing may be described as "vamping out"
A person in a bad relationship may say that their mate is "draining the life out of the relationship"
References to feeding such as, "We all feed off of each other." (Incidentally, try doing a Google search using the exact phrase with the quotes. The results are rather interesting, none of them having anything to do with vampirism or vampires.)
The phrase, "They are trying to bleed me dry" or "They are bleeding me dry" often heard during contract negotiations
"They must be a vampire because they stay up/out late all the time"; "They are like a vampire, they work at night and sleep all day."
However, in most cases, the people referred to in such a manner usually are not vampires of any kind nor should they be mistaken to be vampires.

As mentioned earlier, the field of behavioral psychology has co-opted the terms psychic vampire and sexual vampire to describe people who have a psychological need for attention and will do whatever they can to get that attention from anyone and everyone, leaving those that interact with them feeling drained. In most cases, these people are not real vampires. The drained feeling that people experience when interacting with these people comes from having to tolerate an often uncomfortable and unpleasant situation, but not from an energy feeding.

There is also another psychological condition within the field of behavioral psychology known as clinical vampirism, or more commonly referred to as Renfield's Syndrome, based upon the fictional character of Renfield from Bram Stoker's Dracula. Those that suffer from clinical vampirism, in most cases, are not real vampires either. Renfield's Syndrome is described as a pathological and delusional disease, fetishistic and compulsive in nature, where a person (usually a male) experiences a psychological need for blood with a strong sexual component. Generally, those that suffer from the syndrome often go through a progression of stages beginning with auto-vampirism (drinking one's own blood) and progressing to vampirism (drinking the blood of others). The compulsion of the vampirism stage may lead a person to committing criminal acts to obtain human blood, such as stealing blood from hospitals and blood banks or going to the extreme of killing someone.

_________________
Jeg er som livets vand, der strømmer ud til tørstende mennesker


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 08 jan 2012 14:20 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
SÆT KILDER PÅ NÅR I BRUGER TEKSTER SOM REFERENCE!

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Vampyrbetegnelser?
Indlæg: 08 jan 2012 14:22 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 21:18
Indlæg: 46
Geografisk sted: København
Oversættelser: 0
Spurn skrev:
SÆT KILDER PÅ NÅR I BRUGER TEKSTER SOM REFERENCE!

Jeg kender desværre ikke kilde. Det er noget jeg har taget fra en af krysaniki's indlæg

Den er en del af artikel som hedder Real Vampires By Enygma men ved ikke hvor den kommer fra

_________________
Jeg er som livets vand, der strømmer ud til tørstende mennesker


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 134 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'