Dato og tid er 29 mar 2024 00:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Telepati
Indlæg: 31 jan 2013 05:05 
Offline
Niveau 2
Niveau 2

Tilmeldt: 27 feb 2012 07:39
Indlæg: 20
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Som jeg forstår, er telepati direkte i forbindelse med tanker. de signaler jeg taler om er fx bevidste handlinger som stemmeføring for at give indtryk af af dominans i et forhold.
Ubevidst kan man tale om fx kropssprog.

som jeg ser det, har det ikke noget med telepati at gøre, men det er nonverbal kommunikation på forskellige niveauer.

som eksamenens forberedende undervisning siger: 70% er kropssprog, 20% er stemmeføring og det sagte er kun 10%... :)

men hvis du ubevidst føler at et menneske er i dårligt humør, er det ikke nødvendigvis emotionel tankeoverførsel, men lukket kropssprog, en stavelses svar på spørgsmål eller mangel på øjenkontakt.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Telepati
Indlæg: 05 feb 2013 19:50 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
phasefone skrev:
Måske er det bare telepati? ^^


Altså telepati er mere eller mindre anerkendt, dog ej videnskabeligt bevist. Telepati: Viden om andre på afstand.
Spurgte min gode ven om emnet (Som desværre tit er klogere end mig :P) og han mente at: alle mennesker skaber et bånd til hinanden når de mødes første gang. Nogle bånd bliver stærkere end andre. Det burde være muligt at udvikle dem bevidst og på den måde få indsigt i hinandens tanker og følelser, men et sådant "forsøg" har potentiale til at være farligt. Han mente desuden ikke at dette "bånd" er noget psykisk. Nærmere noget emotionelt.

Men jeg ved det ikke.
Telepatiske evner kan sommetider måles. Der blev lavet et forsøg hvor to personer der kendte hinanden særdeles godt blev sat ind i hver sit lukkede mørke rum. Den ene person blev blændet af en skarpt lys, og man kunne se den samme hjerneaktivitet hos begge parter. Det endnu mere spændende er så at den person som ikke blev blændet af lyset "reagerede" før lyset havde blinket, altså "telepatien" var det forskerne har valgt at kalde en forudanelse.. Hjerner fungere i sandhed på en underlig måde.
Da de ville gentage forsøget fandt de absolut ingen tegn på "telepati". Så hvis det findes, er det meget ustabilt.

Er dog fortsat fascineret af tanken om at lave en "telepatisk forbindelse" bevidst, til en anden person. Ved bare ikke helt om jeg tør rode med den slags ;)

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Telepati
Indlæg: 24 mar 2013 23:04 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2011 22:05
Indlæg: 98
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Frk.Mørck skrev:
Er dog fortsat fascineret af tanken om at lave en "telepatisk forbindelse" bevidst, til en anden person. Ved bare ikke helt om jeg tør rode med den slags ;)


Jeg tror ikke det er noget man selv vælger.
Når først der er kontakt, er der ikke så meget man kan gøre ved det.

Det eneste jeg mener der kan være farligt, er mennesket på den anden side.

_________________
:]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Telepati
Indlæg: 25 mar 2013 17:00 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
phasefone skrev:
Frk.Mørck skrev:
Er dog fortsat fascineret af tanken om at lave en "telepatisk forbindelse" bevidst, til en anden person. Ved bare ikke helt om jeg tør rode med den slags ;)


Jeg tror ikke det er noget man selv vælger.
Når først der er kontakt, er der ikke så meget man kan gøre ved det.

Det eneste jeg mener der kan være farligt, er mennesket på den anden side.


Nej. Men om det kan lade sig gøre eller ej, at lave en forbindelse bevidst, ved jeg heller ikke.
Jeg mener bare altid at det er risikabelt, at forsøge at ændre på sin bevidsthed/psyke, eller hvad du nu vil kalde det :) Så det plejer jeg generelt at holde mig fra. Menneskets psyke er en meget stærk, og samtidig skrøbelig ting, der er ikke langt fra genialitet til vanvid ;)

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Telepati
Indlæg: 27 feb 2019 13:43 
Offline
Niveau 0
Niveau 0
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 apr 2011 10:32
Indlæg: 9
Geografisk sted: The Universe 1:1 forwards and back again
Køn: Mand
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Jeg har færdigjort andres sætninger, jeg har sagt sætninger i munden på folk, jeg har haft forudvarende drømme.

Ikke noget der sker tit, men det sker.

Når jeg laver musik, og kunst generelt, virker det ofte som om, det er noget der bliver mig dikteret.

Det sker tit.

_________________
------------------------------------------------------------------------

Drone/ambient/noise: https://jacoblaeby.bandcamp.com/

------------------------------------------------------------------------


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'