Dato og tid er 28 mar 2024 19:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 25 okt 2011 09:41 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Er enig i at æstetik er en del af vampyrisme, som udtryksform indenfor livsstil, men er vi ikke enige om at lige meget hvor lidt eller meget tid man bruger på udseende, så kan man sagtens være vampyr?

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 25 okt 2011 11:28 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 11:32
Indlæg: 96
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Lady_Fayd skrev:
måske er de rigtige ord heller ikke stil og den slags, men æstetik....

ang. de hip hop kinda personer jeg kender. Jeg kan ikke påstå jeg kender mange, men jeg har bare svært ved at se hvordan det kan tage tid/man kan sige man koncentrere sig om at se pæn ud, men man ikke har andet end en T-shirt med et logo og nogle Karl Kani bukser og lidt voks i håret...

med mit hår kan jeg fortæller at hvis jeg ikke fyntørrer/ødelægger mit hår, tager det tre timer for det og tørre og min 2 timer for jeg kan begynde at sætte det. derefter tager det min 30 min at sætte håret og 30 for make uppen... self er det ikke alle inden for en stilart der kan finde ud af at klæde sig pæn (efter deres genres normer/værdier) men inden for fx goth lægger drengene makeup og cyber fyre og piger kan bruge lang tid får at flette dreads i deres hår. det tager let 8 timer per hoved...


Tror jeg gerne på at du gøre .
men igen det ikke alle goth osv da gøre det jeg kender mange goth , cyberave og emos fra Scotland, London ,u.s osv og tro mig det ikke alle da gøre noget ud af sig selv .
Det eneste da kan siges er... ser mig selv som alt, Jeg har ik en label og jeg kan blend ind hvor som helst ..jeg tag på hvad det passer mig fra goth ,new age ,hip hop ,punk, corture Whatever! ....alt er en del af mig og jeg en del er alt, Jeg ved hvad jeg er og jeg skaber mine egen stil ,rammer og i dette at jeg kan gøre det er "kunsten" for mig.. Og Ikke hvad andre gøre eller har på .
alle er velkommen :) specielt hvis det tag en masse positiv pranaa energie med ...så kan det enda være det ender som min måltid ;)


P.s helt enige med det "æstetisk" men igen det syntes gælder jo mere for en selv og ikke andre... !?

_________________
"answers were not made too be given ,but made to be earned"




Medlem af
O-A-C


Senest rettet af Lagos 25 okt 2011 15:39, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 25 okt 2011 15:30 
vampirisme for mig er æstetik personlighed en højere sindstilstand en kraftig mangle på energi, ikke så stor end mangle på blod men aligevel nok så det skaber en form for balance og en stimulans for sexuelle energier/mættethed. omgivelser en positiv virkning på en selv. Vampirsime for mig er også at erkende sin natur og ikke vende den anden kind til. udsenet for mig betyder enlig ikke noget da det er noget der er dyb inde i en selv. jeg var meget ustabil og overstimuleret på rigtig mange ting, da jeg ikke kendte til vampyrisme, men da jeg begyndte at læse og praktisere det, er det lige som om alt sætter sig på plads, mange af mine venner og i min familie kan mærke en stor forskæl på mig fra den gang, og til den dag i dag.


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 26 okt 2011 12:05 
måske er det bare os sang vampyrer der gør mere i det fysiske??


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 26 okt 2011 14:16 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 11:32
Indlæg: 96
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Lady_Fayd skrev:
måske er det bare os sang vampyrer der gør mere i det fysiske??


ja det gøre jeg også og det flest vampyre fordi det ligger i vores sjæl ..

men det har ikke noget at gøre med andre,
det noget som er tilfredstillene for en selv ..som personal stuff...
du kan syntes noget er godt på en måde og jeg kan syntes noget er godt på en anden ...

det handler om personli smag ...og det har ikke noget med vampyrisme at gøre .

_________________
"answers were not made too be given ,but made to be earned"




Medlem af
O-A-C


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 26 okt 2011 16:12 
Vi kan jo også bare blive enige om at mig og Fayd foretrækker de vampyrer, der samtidig iklæder sig gotisk/darkwave stil, fordi vi synes det er hot *ggg*

Der er ingen af os, der påstår, at man ikke som hiphopper også kan være vampyr. Selvfølgelig kan man det :)

Jeg tror, at det, vi prøver på at sige, er at hvis der skal opstå mere end bare "hej og farvel" med andre vampyrer, så er der brug for mere end bare at have vampyrismen tilfælles. Så i bund og grund er vi vist allesammen enige ;)


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 26 okt 2011 22:39 
jeg taler heller ikke kun om hvordan jeg skal klæde mig, men om hvordan jeg gerne ville se ud fordi det er en del af det at udtrykke min vampirisme.... jeg er ikke vampyr på grund af stil, jeg udtrykker det med min stil... hvis det giver mening...


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 27 okt 2011 19:43 
Lady_Fayd skrev:
jeg taler heller ikke kun om hvordan jeg skal klæde mig, men om hvordan jeg gerne ville se ud fordi det er en del af det at udtrykke min vampirisme.... jeg er ikke vampyr på grund af stil, jeg udtrykker det med min stil... hvis det giver mening...



Det gav god mening!


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 27 okt 2011 20:31 
ja... det håber jeg... det er derfor det er vigtigt hvad andre udtrykker... formåske vil de også sige noget om dem selv


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 05 nov 2011 14:14 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2010 22:44
Indlæg: 54
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Jeg er på ingen måde ligeså afklaret og ligeså aktiv indenfor miljøet som nogle herinde, men derfor må man vel gerne give sin mening til kende :)

Vampyrisme er for mig en tiltrækning og en fascination der bliver ved med at hive mig tilbage ind i det her univers, jeg kan godt komme langt væk fra det, men der er altid den her usynlige kraft der trækker mig tilbage hertil.
Det er en drift, som jeg (måske fordi jeg ikke har anerkendt den ordentligt) ikke helt har lært at kontrollere. Som til tider godt kan skabe lidt konflikt med mig selv.
Det er min opfattelse, at man får mere ud af nogle situationer, fordi man søger at vække nogle aspekter som ellers skal gemmes væk eller undertrykkes og omfavner dem (mere eller mindre af egen fri vilje) Derfor behøver jeg ikke nødvendigvis at lægge bånd på mig selv, men kan tale om de ting man ikke taler om.

Det er ikke min mening at få det til at lyde som selvterapi, men mere som et univers hvor jeg føler en bredere accept :)

Nu er den vist også blevet nævnt så mange gange. men der er flere fysiske genstande, ofte hentet fra film og bøger, som forstærker den drift jeg føler.
-Vær lige opmærksom på at drift ikke nødvendigvis er seksuel, selvom den ofte er, men også en drift for at finde sig selv og finde sin plads i verden.

_________________
Nocturnally helpless and weak in the light ..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'