Dato og tid er 28 mar 2024 21:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 21 okt 2011 10:29 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Jeg er med 100% sikkerhed overbevist om at der findes forskellige opfattelser herinde, om hvad vampyrisme er, og hvad en sådan vampyrisme indebærer. Derfor kunne jeg godt tænke at høre jeres egen individuelle (og personlige) udlægning af hvad vampyrisme er for jer, samt måske en lille linje om hvad vampyrisme betyder for jer. Gå gerne i dybden med jeres udlægning.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 21 okt 2011 12:19 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 11:32
Indlæg: 96
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
for mig er det en virkelig personligt og lang dyb beskrivlse som vil være meget svært for mig at ligge på skrift ...

sorry :)

ps. men det for du jo at vid snart aywayz ;)

_________________
"answers were not made too be given ,but made to be earned"




Medlem af
O-A-C


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 21 okt 2011 20:12 
For mig er det noget, der indeholder mange forskellige ting.
Det har noget at gøre med personlighed.
Det har noget at gøre med sanselighed, sensualitet og æstetik.
Det har noget at gøre med at have det bedre om natten og generelt fungerer bedre om natten.
Og så har det noget at gøre med en trang til og længsel efter at bide og blod.
Og overfladisk som jeg kan være en gang imellem, så har det også en del at gøre med udseende. Jeg kan personligt ikke rigtig fornemme vampyrismen i andre og opnå den der atmosfære, hvis de sidder i skater/hiphop tøj eller ligner en barbiedukke(no offence).
Og så har det noget at gøre med at jeg identificerer mig mere med vampyrer end mennesker, og foretrækker vampyrverdenen frem for "virkeligheden".


Senest rettet af Mona Mayfair 21 okt 2011 22:01, rettet i alt 1 gang.

Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 21 okt 2011 21:06 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 11:32
Indlæg: 96
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Mona Mayfair skrev:
For mig er det noget, der indeholder mange forskellige ting.
Det har noget at gøre med personlighed.
Det har noget at gøre med sanselighed, sensualitet og æstetik.
Det har noget at gøre med at have det bedre om natten og generelt fungerer bedre om natten.
Og så har det noget at gøre med en trang til og længsel efter at bide og blod.
Og overfladisk som jeg kan være en gang imellem, så har det også en del at gøre med udseende. Jeg kan personligt ikke rigtig fornemme vampyrismen i andre og opnå den der atmosfære, hvis de sidder i skater/hiphop tøj eller ligner en barbiedukke.
Og så har det noget at gøre med at jeg identificerer mig mere med vampyrer end mennesker, og foretrækker vampyrverdenen frem for "virkeligheden".


så du mener fordi men er hip hoper kan men ik være vampyr eller ??

_________________
"answers were not made too be given ,but made to be earned"




Medlem af
O-A-C


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 21 okt 2011 21:44 
Lagos skrev:

så du mener fordi men er hip hoper kan men ik være vampyr eller ??



Nej, det var overhovedet ikke det jeg skrev :)

Vampyrismen for mig har meget at gøre med atmosfære, hvis man kan kalde det det. Stearinlys er for eksempel også mere stemningsskabende end et neon lysstofrør er. I hvert fald for mig. Men det er jo også det tråden handler om. Jeg har det mest optimalt når tingene (omgivelser, atmosfære, udseende, mentalt nærvær og deraf følgende intensitet) går op i en højere enhed. Og den højere enhed har for mig en del at gøre med det gotiske-vampyriske univers. Derfor falder for eksempel hiphop tøjstil lidt uden for mit æstetiske foretrukne perspektiv, når det kommer til udlevelsen af vampyrismen.

Det er godt nok svært at forklare. Håber dog det hjalp lidt :)

Er du hiphopper da? :) Det lød som om du opfattede det lidt personligt.


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 22 okt 2011 01:44 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Vampyrisme er noget som ligger i ens gener, ikke noget man kan lære. Det er en del af ens personlighed som man enten kan benægte eller anerkende.
Vampyrisme er en sindstilstand og en slags forbindelse til universet og naturen, måske også derfor nogle vampyrer har særlige bånd til dyr.
Vampyrisme kan forstærkes ved anerkendelse, udvikling, meditation og magicks.
Vampyrisme er ikke en synlig ting, man behøver ikke være hverken bleg, goth eller tynd for at være vampyr :)
Og så synes jeg generelt at vampyrer har en tendens til at være "psykisk ustabile" indtil de anerkender deres natur og lærer at "styre den".

Vampyrisme er mange ting... tilstande i alle planer, både fysisk, psykisk og astral. Healing, auraer, energier... Det er lidt svært at forklare?

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 22 okt 2011 10:37 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 11:32
Indlæg: 96
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Mona Mayfair skrev:
Lagos skrev:

så du mener fordi men er hip hoper kan men ik være vampyr eller ??


Nej, det var overhovedet ikke det jeg skrev :)

Vampyrismen for mig har meget at gøre med atmosfære, hvis man kan kalde det det. Stearinlys er for eksempel også mere stemningsskabende end et neon lysstofrør er. I hvert fald for mig. Men det er jo også det tråden handler om. Jeg har det mest optimalt når tingene (omgivelser, atmosfære, udseende, mentalt nærvær og deraf følgende intensitet) går op i en højere enhed. Og den højere enhed har for mig en del at gøre med det gotiske-vampyriske univers. Derfor falder for eksempel hiphop tøjstil lidt uden for mit æstetiske foretrukne perspektiv, når det kommer til udlevelsen af vampyrismen.

Det er godt nok svært at forklare. Håber dog det hjalp lidt :)

Er du hiphopper da? :) Det lød som om du opfattede det lidt personligt.

Slet ik støt overhovdet ..jeg er alt...lol nej ville kalde mig selv for Urban new age ..det lidt punk med en mix a hip hop og meget lidt men virkelig lidt goth men ligner ik en hip hoper gå ik i stor bukser ..men da er mange vampyre da er som fex. house of hidden shadows (nyc) mange af dem er hip hoper fra spanish harlem ..men tak for udybelsen :)

_________________
"answers were not made too be given ,but made to be earned"




Medlem af
O-A-C


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 24 okt 2011 21:21 
For mig er det... Jeg ved det ikke... Det er ikke noget man kan forklare.

Det er en følelse af at der er noget der mangler og at jeg føles mere komplet når jeg, de få gange det sker, erkender hvad jeg er og hvem jeg er. Det er også en evig følelse af ikke at være komplet og føle at en anden verden, vores verden, er mere et hjem, end mange af de overfladiske venskaber jeg har.

Men for mig handler det også mange negative sider. Som alle os ved er vampyr ikke nogen man bliver, vi er født som vampyrer og til tider ville jeg ønske at jeg ikke havde den lyst til blod eller har, hvad der for almindelige mennesker er, underlige bizarre fantasier og ønsker.

Som Mona siger har det også noget at gøre med udseende og omgivelser. Og nu kommer alle psy vampyrer og hybrider nok og siger at det med omgivelserne gør mig til hybrid, men jeg ville ikke få noget ud af rave scenen i blade, hvis der ikke var blod med og jeg føler heller ikke min vampyriske side bliver tilfredstillet ved at gå til fester, så det har ikke noget med det at gøre. For mig handler det om selv realisering og jeg kan ikke finde noget federe end en fest som alle er gået op i og hvor jeg ved at der er følelser bag ved mennesker og man kan se de gør noget ud af det. Derfra kan jeg ikke andet end forstille mig resten, for jeg får nok ikke dem alle til at dele mine drømme, :). igen er det ikke om hvilken stil der tale om , men jeg lan lide at der er for både mænd og kvinder brugt tid på uddseendet. Så et cyberrave, gothkomsammen, udklædningsfester, mm er lige mig og af samme grund er jeg heller ikke så hip på hiphoppen, så at sige. Det er ikke en stil der siger mig noget og når det kommer til både mænd og kvinder indenfor stilen, liger det ikke der er brugt timer før de er mødt op til en fest. Personligt kan jeg bruge mange timer før en fest, som bestyder noget for mig. no offense, Lagos. I bund og grund handler det nok om at jeg ser vampyrer som smukke væsner og gennem mennesker der gør noget ud af at se unikke og smukke ud, ser jeg vampyrer (eller lader som om de er det) og en verden jeg gerne vil være en del af.

Måske er det også derfor jeg har så lidt selvtillid. Jeg er ser mig selv som vampyr, men jeg ser mig ikke som smuk og lever derfor ikke op til mine egne standarder.

Så for mig er vampyrisme en mental tilstand hvor jeg kan leve op til mine egne forventninger ved at drikke menneskeblod og se på verden og lade som om jeg hører hjemme...


Top
  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 24 okt 2011 22:59 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 11:32
Indlæg: 96
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Lady_Fayd skrev:
For mig er det... Jeg ved det ikke... Det er ikke noget man kan forklare.

Det er en følelse af at der er noget der mangler og at jeg føles mere komplet når jeg, de få gange det sker, erkender hvad jeg er og hvem jeg er. Det er også en evig følelse af ikke at være komplet og føle at en anden verden, vores verden, er mere et hjem, end mange af de overfladiske venskaber jeg har.

Men for mig handler det også mange negative sider. Som alle os ved er vampyr ikke nogen man bliver, vi er født som vampyrer og til tider ville jeg ønske at jeg ikke havde den lyst til blod eller har, hvad der for almindelige mennesker er, underlige bizarre fantasier og ønsker.

Som Mona siger har det også noget at gøre med udseende og omgivelser. Og nu kommer alle psy vampyrer og hybrider nok og siger at det med omgivelserne gør mig til hybrid, men jeg ville ikke få noget ud af rave scenen i blade, hvis der ikke var blod med og jeg føler heller ikke min vampyriske side bliver tilfredstillet ved at gå til fester, så det har ikke noget med det at gøre. For mig handler det om selv realisering og jeg kan ikke finde noget federe end en fest som alle er gået op i og hvor jeg ved at der er følelser bag ved mennesker og man kan se de gør noget ud af det. Derfra kan jeg ikke andet end forstille mig resten, for jeg får nok ikke dem alle til at dele mine drømme, :). igen er det ikke om hvilken stil der tale om , men jeg lan lide at der er for både mænd og kvinder brugt tid på uddseendet. Så et cyberrave, gothkomsammen, udklædningsfester, mm er lige mig og af samme grund er jeg heller ikke så hip på hiphoppen, så at sige. Det er ikke en stil der siger mig noget og når det kommer til både mænd og kvinder indenfor stilen, liger det ikke der er brugt timer før de er mødt op til en fest. Personligt kan jeg bruge mange timer før en fest, som bestyder noget for mig. no offense, Lagos. I bund og grund handler det nok om at jeg ser vampyrer som smukke væsner og gennem mennesker der gør noget ud af at se unikke og smukke ud, ser jeg vampyrer (eller lader som om de er det) og en verden jeg gerne vil være en del af.

Måske er det også derfor jeg har så lidt selvtillid. Jeg er ser mig selv som vampyr, men jeg ser mig ikke som smuk og lever derfor ikke op til mine egne standarder.

Så for mig er vampyrisme en mental tilstand hvor jeg kan leve op til mine egne forventninger ved at drikke menneskeblod og se på verden og lade som om jeg hører hjemme...


Didnt get the "no offense" part ? Men btw ved ik hvilken hip hopper du har set men dem jeg kender gøre en del ud af sig selv og jeg kender rigtig mange af dem på grund af den linje arbejde jeg har..
Men ihvertfald tror jeg også at man ikke skal generaliser, jeg kender mange goth, punker, cyberrave der ikke gøre nået ud a sig selv osse ,som kun gå i lang sort kjoler virkeligt grimt make up osv og ikke ser stilled ud...så mennesker da ikke kan find ud af og klæd sig findes der i alle still arter ...:)
Men som sagt kan jeg ikke udybe hvad vampyrisme er for mig ,det alt for personligt og dybt men jeg kan sige som en "fact" at det ik goth ,hip hop, punk eller hvad nu man er da udgøre det...man er det bare ...og når men møder en så ved man det også (hvis man er en selv), specielt som psi og det kan være din nabo da ser røv kedelig ud har 3 -4 børn eller ham da gå over gaden da ser super kick ud ...
Det eneste som kan siges er at jeg har mødt mange vampyre igennem mine år og da er en stor følsesmæssigt enighed omkring dem at vampyrisme er ikke goth ,punk, emo ,hip hop eller skater ..its just vampyrisme ..det noget for sig selv .

så det svært for mig at forstår hvad folks still eller bytøj i denne sag har med noget at gøre med vampyrisme??!
syntes det lidt mere af en personlig smag ,af hvem man vælger og hænge med af venner/crowd og hvad man er til i sit personlig liv/kreds på grund af men deler en interese og still sammen ;) og det har endelig ikke noget med vampyrisme at gøre . if u dont get me wrong .



men nice .. at høre jeres forskelig syntes punkt på det må jeg sige ...
super fedt . :) og kunne sagtens mærke din stærke personligt følser omkring det fayd.

PS. THIS IS ONLY BASED ON MY AND SOME OTHER PEOPLES BELIFES
HARD FELLINGS ;)

_________________
"answers were not made too be given ,but made to be earned"




Medlem af
O-A-C


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvad er Vampyrisme for jer?
Indlæg: 25 okt 2011 00:22 
måske er de rigtige ord heller ikke stil og den slags, men æstetik....

ang. de hip hop kinda personer jeg kender. Jeg kan ikke påstå jeg kender mange, men jeg har bare svært ved at se hvordan det kan tage tid/man kan sige man koncentrere sig om at se pæn ud, men man ikke har andet end en T-shirt med et logo og nogle Karl Kani bukser og lidt voks i håret...

med mit hår kan jeg fortæller at hvis jeg ikke fyntørrer/ødelægger mit hår, tager det tre timer for det og tørre og min 2 timer for jeg kan begynde at sætte det. derefter tager det min 30 min at sætte håret og 30 for make uppen... self er det ikke alle inden for en stilart der kan finde ud af at klæde sig pæn (efter deres genres normer/værdier) men inden for fx goth lægger drengene makeup og cyber fyre og piger kan bruge lang tid får at flette dreads i deres hår. det tager let 8 timer per hoved...


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'