Dato og tid er 19 apr 2024 13:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bioelektrisk energi
Indlæg: 14 apr 2011 20:02 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2010 22:44
Indlæg: 54
Status: Menneske
Oversættelser: 0
Jeg ved godt det er et lidt touchy emne det med satanisme og sammenslutninger mellem det og vampyrisme, alligevel faldt jeg over i Laveynismen (satanisme ala Anton Szandor Lavey) et begreb som de kalder bioelektrisk energi.

(Hvis folk ikke kan følge med på engelsk kan vi forsøge med en oversættelse)
"This discharge of bioelectrical energy is the very same phenomenon that occurs during any profound heightening of the emotions, such as; sexual orgasm, blind anger, mortal terror, consuming grief. etc."

-Er der en slags sammenslutning, er det den samme energi som psi vampyrer taler om?

Det skal dog siges at intentionerne med energien er vidt forskellige (så vidt jeg har forstået) hvor Laveynismen mener at energien bliver produceret i dem selv når de opnår de her følelsesstadier. Energien skulle give dem kræfter de behøver til en nærtstående opgave og kan rettes mod en person, som på den måde bliver deres offer.
De mener altså at de på en måde planter negativ energi i et offer, eller i hvert fald at de ved hjælp af denne energi kan få negative ting til at ske for deres offer.

_________________
Nocturnally helpless and weak in the light ..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Bioelektrisk energi
Indlæg: 14 apr 2011 21:08 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Det er fuldstændig modsat end psi-vampyrisme. Psi-vampyrer har brug for andres energi (som kan værre samme som ovenfor nævnt)... i stedet for at man har det, som en slags superpower, som det lyder lidt som, i forhold til hvad du forklarer. Jeg tror ikke på en kontrol over energi/følelser på den måde som laveyister gør; hvor det hos mig handler om en omgang med og af følelser/energi.

Men ja, vil mene det er samme energi de snakker om, selvom jeg dog vil mene at der findes mange andre former for energier.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'