Dato og tid er 28 mar 2024 18:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: [Artikel] (2009) Er jeg en vampyr?
Indlæg: 14 sep 2010 14:02 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
* Udgivet med tilladelse af den oprindelige skribent *

Er jeg en vampyr?
Dette er sikkert det mest populære spørgsmål nogensinde stillet til vampyrsamfundet. For at være helt ærlig, så er det også et af de mest komplekse spørgsmål at besvare, endda fra nogle af de mest erfarne vampyrers synspunkt. For at du ikke skal være fuldstændig skuffet, har vi konstrueret vores egen ”Er jeg en Vampyr” vejledning, med en liste over egenskaber og karakteristika, som kan støtte dig i at tage din egen vurderende beslutning. Den er baseret på de mange år af delte erfaringer og information imellem vampyrsamfund og Darkness Embraced. Held og lykke i jeres søgen og vi håber virkelig på at dette kan være et nyttigt værktøj for jer.

De følgende vampyrkarakteristika er overhovedet ikke præcise eller komplette. Listen er kun til for at vise de mest delte sammenhænge.


Typiske reaktioner fra andre
  • Folk bliver typisk udmattede og afstresset efter en god del interaktion med dig.
  • Du er meget appellerende og fascinerende til at starte med, men denne fiksering bliver hurtigt til undvigelse.
  • Folk kommer ofte til dig med deres problemer og bekymringer i deres liv, og fortæller dig at de altid føler at de har det bedre, efter at have snakket med dig.
  • Hvis du er i et meget negativt humør, så kan du tømme et rum uden at sige et ord. Din tilstedeværelse er nok til at gøre tricket. Du bliver ofte refereret til som en mørk sky eller et sort hul.
  • Dyr har det med at trives godt med dig. (Især katte).
  • Folk fortæller dig at du er alt for intens/er en gåde/er et sort hul/indsæt lignende udtryk.

Typiske følelser dybt indeni dig selv
  • Du foretrækker ofte isolation, uden rigtig at vide hvorfor. Vampyrer er ofte enspændere, fordi de føler sig anderledes end dem omkring sig og fordi de bliver nødt til at have kontrol over hvor meget kontakt de får med de energikilder der er omkring dem.
  • Du oplever en stærk følelse af at ”tage imod” energi når du er tilstedeværende med andre mennesker. (Du får en pludselig følelse af opstemthed, forøget livslyst, eufori, eller noget lignende en optisk illusion, som f.eks. at et rum føles som om det er blevet lysere; som om nogen havde tændt for lyset).
  • Du erfarer en slags ”overfyldt energi” fra tid til anden hvor du nemt rammer muren i sociale situationer og har en stærk trang til at trække dig væk fra folk og være alene.
  • Du oplever energiløshed, svaghed og depression når du er væk fra dine normale sociale interaktioner.
  • Du er empatisk. Vampyrer (dog ikke udelukkende) er normalt empatiske, absorberer vibrationer fra alle steder, som får dem til at være emotionelt ustabil og ofte på kanten. De kan nemt blive unormalt meget deprimerede, griske, rolige, stille, stressede eller tilbagetrukken.
  • Du er mere produktiv om natten. Dine tanker synes klarere og du føler dig mere i ro.
  • Du føler dig tiltrukket af vampyrmyter. (Ja, de fleste rigtige vampyrer har været tiltrukket til medievampyren i en ung alder, og sympatiserer med de, sammen med at være tiltrukket af idéen om blod, bloddrikning og blodtapning).
  • Du er mere eller mindre psykisk eller intuitiv.
  • Du føler dig tiltrukket af mere ortodokse trosretninger. Ofte det okkulte, da det føles naturligt for dig.
  • Du oplever tit astrale drømme og har ofte deja vu.
  • Du elsker regn, tordenvejr og tåge.
  • Du mister tid jordforbindelsen med verdenen.
  • Din tøjstil er for det meste over i en dramatisk drejning.
  • Du føler ikke at du passer ind i dette århundrede, måske endda denne verden.
  • Du foretrækker rigt stof, smag, lugte, osv.
  • Når du vil have at ting skal ske, så gør de det som regel.

Fysiske manifestationer
  • Du føler dig ofte svag, rystet og meget tørstig når du ikke opnår eller indtager en bestemt form for energi.
  • Du er ekstra sensitiv overfor ekstrem sansning. (stærke lugte, ru teksturer, sur smag, osv.) ligesom høje lyde kan få dig til at føle dig ituslået.
  • Din niveau af udholdenhed stiger og falder konstant igennem en dag – det ene sekund er du deprimeret, det næste er du meget aktiv. (Humørsvingninger, svimmelhed).
  • Ekstremt sensitive øjne overfor alt fra sollys til måneskin, og du har en tendens til at blive hurtigere solbrændt end de fleste.
  • Du har haft mange erfaringer som man ville kalde paranormale eller spirituelle.
  • Elektriske apparater og mobiltelefoner kan ikke rigtig lide dig. (Ude går ud, computere driller uden grund, mikroovne starter af dem selv, mobiltelefonen kan ikke holde på strøm osv.)
  • Du har ofte migræne.
  • Fibromyalgi.
  • Flere gastrointestinale svagheder.
  • Du har allergier.
  • Vægtforøgelse (selv når du ikke spiser mad).
  • Du har et svækket immunforsvar overfor sygdomme.
  • Du har store problemer med at håndtere vejrekstremer (især kulde og lavtryk).

Ved at have alle disse karakteristika betyder det nødvendigvis ikke altid at du er en vampyr. Folk vil lægge mærke til at du er anderledes. Nogle falder ind med skyggerne og betragter blot folk. Andre foretrækker at dykke ind i mængden og drukne i energien og opmærksomheden. Det er meget svært at beslutte om man er vampyr, og lad være med at sende mig en e-mail hvor du spørger om du er vampyr, efter at du har givet et referat af din situation. Hvis du kan identificere med ting som jeg har diskuteret omkring vampyrisme, så ville jeg helt sikkert gå ud og undersøge nærmere om emnet. Det handler stort set om et spring af tro. Enhver vampyr tvivler på sig selv af og til, specielt hvis de er alene i deres vampyrisme.

Men lad være med at tabe troen i hvad du er. Hvis du virkelig tror at du er en vampyr, så er det bedst at du ikke ignorerer de ting der gør dig anderledes i et forsøg på at være normal. På samme måde, hvis du virkelig er en vampyr, så er det bedst at du ikke tvinger dig selv til at gøre ting som du ikke er skabt til at gøre. Prøv at acceptere hvem og hvad du er, vampyr eller ej. Og lad endelig være med at drikke dig eget blod som et forsøg med vampyrisme. Dette vil kun svække dig yderligere, fordi din krop bliver nødt til at heale den skade du har påført dig selv, og du vil ikke få noget rigtig energiudbytte ud af det.

Meningen for vampyrer er ikke at stjæle folks liv og overtage menneskeheden. Vampyrisme er en mørkere del af et psykisk talent som mange af os har udvikling igennem utallige livstider. Det er kun skadeligt for en vampyr hvis den vælger at bruge sit talent på negativ vis. Muligvis er det ikke lyst, men husk: uden mørke, ville der ikke være lys. Universet arbejder altid frem til at der kan være en balance mellem de to.


Referencer

Andre relaterede ressourcer

Oprindelige skribent:
~Larae – http://www.darknessembraced.com/

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 27 okt 2010 11:11 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Jeg vil meget gerne have at vi diskuterer denne artikel, da jeg bl.a. selv er uenig med mange af tingene, og jeg synes at vi skal lave vores egen udgave af disse lister. Jeg mener nemlig selv at den amerikaniserede opfattelse af moderne vampyrisme hænger 'for meget' sammen med det mytisk-mystiske. Samtidig er der bare nogle af de ting på listen som gælder 'alle'.

F.eks. Mobilbatterier der ikke holder strøm efter et stykke tid. (Sådan fungerer batterier i mobiler bare).

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 27 okt 2010 11:22 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 04:13
Indlæg: 73
Geografisk sted: Haderslev
Oversættelser: 0
Spurn skrev:
Jeg vil meget gerne have at vi diskuterer denne artikel, da jeg bl.a. selv er uenig med mange af tingene, og jeg synes at vi skal lave vores egen udgave af disse lister. Jeg mener nemlig selv at den amerikaniserede opfattelse af moderne vampyrisme hænger 'for meget' sammen med det mytisk-mystiske. Samtidig er der bare nogle af de ting på listen som gælder 'alle'.

F.eks. Mobilbatterier der ikke holder strøm efter et stykke tid. (Sådan fungerer batterier i mobiler bare).


Især i de nyere mobiler ^^
Har derimod oplevet at oplade dem eller kunne skifte kanal på mit tv med dem.. Sært

Men som du siger er der rigtigt mange ting på den liste der passer på nærmest alle eller bare rammer alle som er har det lettere mentalt da disse mennesker ofte også er ekstra sensitive angående spirituelle ting. Og vægtforøgelse når du ikke spiser regelmæssigt er også ganske normalt?
Man burde kunne udarbejde en langt bedre liste/hjælper til at definere hvad en vampyr er


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 27 okt 2010 14:13 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Rizika skrev:
Spurn skrev:
Jeg vil meget gerne have at vi diskuterer denne artikel, da jeg bl.a. selv er uenig med mange af tingene, og jeg synes at vi skal lave vores egen udgave af disse lister. Jeg mener nemlig selv at den amerikaniserede opfattelse af moderne vampyrisme hænger 'for meget' sammen med det mytisk-mystiske. Samtidig er der bare nogle af de ting på listen som gælder 'alle'.

F.eks. Mobilbatterier der ikke holder strøm efter et stykke tid. (Sådan fungerer batterier i mobiler bare).


Især i de nyere mobiler ^^
Har derimod oplevet at oplade dem eller kunne skifte kanal på mit tv med dem.. Sært

Men som du siger er der rigtigt mange ting på den liste der passer på nærmest alle eller bare rammer alle som er har det lettere mentalt da disse mennesker ofte også er ekstra sensitive angående spirituelle ting. Og vægtforøgelse når du ikke spiser regelmæssigt er også ganske normalt?
Man burde kunne udarbejde en langt bedre liste/hjælper til at definere hvad en vampyr er


Det er jo det jeg gerne vil ind på. Er sikker på vi kan lave en bedre liste/artikel om det at være en vampyr. (I Danmark).

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 28 okt 2010 00:36 
Helt enig! Der er masser af de karakteristika, der passer generelt paa mange mennesker. Jeg tror, at jeg i forste omgang ville frasortere folgende:

- Du oplever tit astrale dromme og har ofte deja vu.
- Naar du vil have at ting skal ske, saa gor de det som regel.
- Dit niveau af udholdenhed stiger og falder konstant i gennem en dag....
- (Ekstremt sensitive ojne...)
- Du har haft mange erfaringer, som man ville kalde paranormale eller spirituelle...
- Elektriske apparater og mobiltelefoner kan ikke rigtig lide dig....
- Du har ofte migraene
- Fibromyalgi
- Flere gastrointestinale svagheder
- Du har allergier
- Vaegtforogelse
- Du har et svaekket immunforsvar over for sygdomme
- Du har store problemer med at haandtere vejrekstremer.

Jeg bygger det mest paa mine egne erfaringer og ud fra kendskab til den lille maengde af vampyrer jeg kender/har kendt. Og selvfolgelig ud fra det faktum, at mange af tingene passer lige saa godt paa mennesker generelt, og derfor ikke rigtig kan bruges til at vurdere om man er vampyr ud fra.
Jeg sidder og overvejer at depression og lignende psykiske lidelser ofte er tilstede, men det er de saa igen ogsaa i den generelle befolkning, saa det kommer vi heller ikke laengere af.

Men hvad ville i andre gerne frasortere (eller tilfoje) i saadan en forste hurtig gennemgang?


Top
  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 28 okt 2010 03:27 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Her er min liste over hvad jeg mener burde FJERNES fra listen. Når vi engang er færdig med denne tråd, og der er en masse flere medlemmer, så vil jeg lave en tråd om hvad vi føler der skal være PÅ listen, ud fra egne erfaringer osv. så vi kan samle den danske opfattelse =)

- Dyr har det med at trives godt med dig. (Især katte).
- Du er mere eller mindre (psykisk) eller intuitiv.
- Du oplever tit astrale drømme og har ofte deja vu.
- Du elsker regn, tordenvejr og tåge.
- Din niveau af udholdenhed stiger og falder konstant igennem en dag.
- Elektriske apparater og mobiltelefoner kan ikke rigtig lide dig.
- Du har ofte migræne.
- Flere gastrointestinale svagheder.
- Du har allergier.
- Vægtforøgelse (selv når du ikke spiser mad)

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 28 okt 2010 21:00 
Offline
Niveau 3
Niveau 3
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 04:13
Indlæg: 73
Geografisk sted: Haderslev
Oversættelser: 0
Der er 2 af dem som i har skrevet jeg faktisk gerne lidt vil beholde..

1) (Ekstremt sensitive ojne...)
2) - Dyr har det med at trives godt med dig. (Især katte).

Nr 2 kan så godt ændres lidt.. Altså hvis man har en tendens til det ekstreme (især med katte)
Ellers er jeg meget enig


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 29 okt 2010 01:43 
Spurn: Kender du mange vampyrer med fibromyalgi? (uforklarlige og ofte invaliderende smerter i store dele af kroppen).


Top
  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 29 okt 2010 01:46 
Jeg sad og tænkte på, om man ikke kunne lave den der liste til et spørgeskema, og så kunne folk besvare om de oplevede de forskellige ting eller ej, og så ville der jo nok vise sig et mønster på et tidspunkt, hvilke af kendetegnene, der er mest almindelige i den danske vampyrbefolkning:-)


Top
  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 29 okt 2010 01:50 
Rizika skrev:
Der er 2 af dem som i har skrevet jeg faktisk gerne lidt vil beholde..

1) (Ekstremt sensitive ojne...)
2) - Dyr har det med at trives godt med dig. (Især katte).

Nr 2 kan så godt ændres lidt.. Altså hvis man har en tendens til det ekstreme (især med katte)
Ellers er jeg meget enig


Man kunne måske godt lave 2'eren om til noget med at man selv, som vampyr, godt kan lide at have dyr omkring sig.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'