Dato og tid er 29 mar 2024 08:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 09 maj 2011 20:52 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
krysaniki skrev:
fedt, hmm(: men jeg tænker lidt man er vel ikke mere rigtig en andre, men man har forskellige en heder så som over sansning osv, så den rigtige må vel nok være den der passer til en selv og personlig hed og den mere rigtige end den anden er nok den mest erfaren, altså en ældre vis man kan sige det på den måde, så jeg tænkte, du skrev jo at vi måske skulle lave et dansk perspektiv, også at det var en mulighed at i danmark deler vi dem op.

Ja, altså indtil videre er det meget sammensat, men samtidig understreger jeg kraftigt at det handler om individuelle oplevelser, så alle moderne vampyrer har hver deres opfattelse og erfaringer med vampyrismen, selvom der nok er nogle ting og egenskaber der er mere almindelig end andre.

Altså, i forhold til den artikel jeg er ved at skrive om selvsamme emne.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 09 maj 2011 21:13 
det har du ret i jeg glæder mig til at læse din artikel :P


Top
  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 09 maj 2011 21:25 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Typiske reaktioner fra andre:
Folk bliver typisk udmattede og afstresset efter en god del interaktion med dig. (Det er da meget normalt at blive stimuleret enten negativt eller positivt af en opmuntrende/opslidende diskution)
Du er meget appellerende og fascinerende til at starte med, men denne fiksering bliver hurtigt til undvigelse. (Staaaalker)
Folk kommer ofte til dig med deres problemer og bekymringer i deres liv, og fortæller dig at de altid føler at de har det bedre, efter at have snakket med dig. (Folk kommer ofte med deres problemer til enhver der giver sig tid til at lytte og besvare deres bønner)
Hvis du er i et meget negativt humør, så kan du tømme et rum uden at sige et ord. Din tilstedeværelse er nok til at gøre tricket. Du bliver ofte refereret til som en mørk sky eller et sort hul. (Gider du selv sidde ved siden af verdens vredeste mand/kvinde?)
Dyr har det med at trives godt med dig. (Især katte). (Har også hørt en "myte" om det omvendte, at katte skulle hade vampyrer)
Folk fortæller dig at du er alt for intens/er en gåde/er et sort hul/indsæt lignende udtryk. (Det kunne så også bare være fordi du har en hemmelighed)

Typiske følelser dybt indeni dig selv:
Du foretrækker ofte isolation, uden rigtig at vide hvorfor. Vampyrer er ofte enspændere, fordi de føler sig anderledes end dem omkring sig og fordi de bliver nødt til at have kontrol over hvor meget kontakt de får med de energikilder der er omkring dem. (Typisk teenage adfærd?)
Du oplever en stærk følelse af at ”tage imod” energi når du er tilstedeværende med andre mennesker. (Du får en pludselig følelse af opstemthed, forøget livslyst, eufori, eller noget lignende en optisk illusion, som f.eks. at et rum føles som om det er blevet lysere; som om nogen havde tændt for lyset).
Du erfarer en slags ”overfyldt energi” fra tid til anden hvor du nemt rammer muren i sociale situationer og har en stærk trang til at trække dig væk fra folk og være alene.
Du oplever energiløshed, svaghed og depression når du er væk fra dine normale sociale interaktioner.
Du er empatisk. Vampyrer (dog ikke udelukkende) er normalt empatiske, absorberer vibrationer fra alle steder, som får dem til at være emotionelt ustabil og ofte på kanten. De kan nemt blive unormalt meget deprimerede, griske, rolige, stille, stressede eller tilbagetrukken.
Du er mere produktiv om natten. Dine tanker synes klarere og du føler dig mere i ro. (Også så vidt jeg har erfaret et typisk teenage fænomen/unge fænomen, kunne også have noget at gøre med at de fleste moderne mennesker stresser rundt hele dagen)
Du føler dig tiltrukket af vampyrmyter. (Ja, de fleste rigtige vampyrer har været tiltrukket til medievampyren i en ung alder, og sympatiserer med de, sammen med at være tiltrukket af idéen om blod, bloddrikning og blodtapning).
Du er mere eller mindre psykisk eller intuitiv.
Du føler dig tiltrukket af mere ortodokse trosretninger. Ofte det okkulte, da det føles naturligt for dig. (Teeeeeenage)
Du oplever tit astrale drømme og har ofte deja vu.
Du elsker regn, tordenvejr og tåge.
Du mister tid jordforbindelsen med verdenen.
Din tøjstil er for det meste over i en dramatisk drejning. (Igen - teenagere)
Du føler ikke at du passer ind i dette århundrede, måske endda denne verden.
Du foretrækker rigt stof, smag, lugte, osv.
Når du vil have at ting skal ske, så gør de det som regel.

Fysiske manifestationer:
Du føler dig ofte svag, rystet og meget tørstig når du ikke opnår eller indtager en bestemt form for energi. (Det kaldes tømmermænd :P)
Du er ekstra sensitiv overfor ekstrem sansning. (stærke lugte, ru teksturer, sur smag, osv.) ligesom høje lyde kan få dig til at føle dig ituslået.
Din niveau af udholdenhed stiger og falder konstant igennem en dag – det ene sekund er du deprimeret, det næste er du meget aktiv. (Humørsvingninger, svimmelhed).
Ekstremt sensitive øjne overfor alt fra sollys til måneskin, og du har en tendens til at blive hurtigere solbrændt end de fleste.
Du har haft mange erfaringer som man ville kalde paranormale eller spirituelle.
Elektriske apparater og mobiltelefoner kan ikke rigtig lide dig. (Ude går ud, computere driller uden grund, mikroovne starter af dem selv, mobiltelefonen kan ikke holde på strøm osv.) (Mobil telefoner er designet til at miste strømmen så du køber en ny)
Du har ofte migræne.
Fibromyalgi.
Flere gastrointestinale svagheder.
Du har allergier.
Vægtforøgelse (selv når du ikke spiser mad).
Du har et svækket immunforsvar overfor sygdomme.
Du har store problemer med at håndtere vejrekstremer (især kulde og lavtryk).


- Bare mine små sure opstød over den fine amerikanske liste :) Jeg synes virkelig at mange af tingene bare er typiske tegn på teenage adfærd/at opbygge en identitet. Man skal passe på at man ikke overfortolker alting da de fleste unge mennesker undersøger alting i deres søgen efter en identitet.

- Udover mine sure opstød så er det en fin liste, som et fingerprej. Det er bare ligesom alt andet information noget man skal bruge som et fingerprej og ikke æde skidtet råt.

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 09 maj 2011 22:51 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 22:27
Indlæg: 589
Geografisk sted: Aarhus
Køn: Mand
Status: Vampyr
Oversættelser: 8
Frk.Mørck skrev:


- Udover mine sure opstød så er det en fin liste, som et fingerprej. Det er bare ligesom alt andet information noget man skal bruge som et fingerprej og ikke æde skidtet råt.

Ja det er sandt, men sådan er det jo med alle ideologier.. Som f.eks. kristendommen.

_________________
Admin @ The Danish Vampire Community
Medlem @ Voices of the Vampire Community


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 10 maj 2011 15:00 
Offline
Niveau 4
Niveau 4
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2010 06:35
Indlæg: 176
Geografisk sted: Nykøbing F
Status: Vampyr
Oversættelser: 1
Spurn skrev:
Ja det er sandt, men sådan er det jo med alle ideologier.. Som f.eks. kristendommen.


True! Og sådan har det altid været og alligevel så glemmer folk det aaaaltid! :D

_________________
- Laugh like only an evil kitten knows how!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 11 maj 2011 17:26 
Offline
Niveau 2
Niveau 2
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2011 19:40
Indlæg: 31
Geografisk sted: 2970 hørsholm
Oversættelser: 0
alså alle de ting gælder på mig undtagen det med allergier


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 07 jan 2012 13:20 
Offline
Niveau 0
Niveau 0

Tilmeldt: 02 jan 2012 10:40
Indlæg: 5
Oversættelser: 0
Inholdet passer meget godt til stjernetegnet Skytten.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Er jeg en vampyr? [Artikel]
Indlæg: 12 jan 2012 03:12 
Offline
Niveau 1
Niveau 1

Tilmeldt: 05 dec 2011 01:05
Indlæg: 19
Geografisk sted: Fyn
Status: Vampyr
Oversættelser: 0
Jeg vil sige at den med vægtforøgelsen skal væk og den med vejret skal rettes til høje temperaturer.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 218 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane
Danish translation & support by Olympus DK Team

Alle rettigheder forbeholdes www.spurn.dk & www.danishvampire.dk Copyright © 2010-2017
Alle donationer går til vedligeholdende af 'the danish vampire community'